2003-04

A la base del Mt. Aguille

11 d'abril de 2022: fred a la primera incursió al PN del Vercors

Era el primer cop que ens endinsàvem al Vercors, un parc natural de França al sud de Grenoble i a l'oes dels Ecrins (aquests penso que inabastables per a nosaltres). Volíem venir per la Puríssima però no va poder ser. I millor a la primavera. En aquesta ocasió érem 4, el dos de sempre (Lluís i Berta) i uns amics de fa molts anys, el Josep i la Mari.

Tot i no està dins de l'espina dorçal del parc natural sinó una mica aïllat (d'aquí també el seu encant), el Mont Aguille és un dels símbols del parc natural, tot ple de parets escarpades. I es va donar el cas que el vèiem des del nostre apartament (Gîte le Phare), al nucli de Ruthière del poble de Chichilianne.

En cap cas va ser la nostra intenció pujar al Mont Aguille però si acostar-nos-hi i veure les diferents cares de la gran roca. Des de l'apartament sembla estilitzada però des de l'oest és una gran mole. Vam trobar congestes de neu i molt de vent a la part superior. La neu dura al nord ens va impedir fer tota la volta així que vam tornar per on havíem anat, només canviant una pujada que vam fer molt dreta pel camí que, més llarg, feia menys pendent. Tot i així, no ens va decebre res.

Acabada la ruta, vam anar fins al final de la vall del Ruisseuau du Pas de l'Aguille. Aquí hi ha el monument en homenatge als resitents del Vercors que es fan enfrontar als alemanys a la II Guerra Mundial. El panorama dels penya-segats és espectaculars, d'una banda el circ que tanca la vall (hi ha camí per pujar fins al Pas de l'Aguille i a l'espina dorsal del Vercors) i de l'altra per la vista que es té també del Mont Aguille.

El Mont Aguille des de casa nostra

De la pista al camí, encara no puja molt

Així es veu el Mont Aguille a mida que anem pujant

I les muntanyes del davant no tenen res a envejar

Congestes de neu als franquejos

Ja no pugem més
El Mont Aguille des del camí al Pas de l'Aguille

Fred a dalt (a sobre) i fred quan ja som abaix

A la base del Mt. Aguille -PN Vercors-

Descriuem l'itinerari des de Grenoble. Baixem per l'A51 que després es converteix en la carretera D1075. A l'arribar a Chaffaud i abans de l'hotel Le Traineau, girem a la dreta per la D7 cap a Chichilliane. Al cap d'uns 2 km aproximadament trobarem un desviament a la dreta amb la indicació "LLoc històric del Pas de l'Aguille" Dexeu a la dreta els desviament a Le Ruthiere (un barri) i seguiu fins a un pàrquin d'autocaravanes. Nosaltres vam deixar allà el vehicle.
És cert que al mapa està indicat un aparcament més endavant per una pista que surt del mateix punt.

Un cop aparcats seguim la pista fins aproximadament durant una 1/2 hora (només uns minuts si heu aparcat a dalt) i agafeu un camí que surt a la dreta. I es tracta de seguir-ho. En alguns moments nosaltres vam tallar i pujar pel dret per dins del bosc i anàvem retrobant el caminet.
Vam parar de caminar al Coll de l'Aupet, a 1.653 mts.