Qui som

19 desembre 2004: Mig dia amb nous companys
Als Camins de Benasc, puríssima 2004
A la següent sortida

Finalment i gràcies a que no hi ha gaire neu hem fet la sortida de les coves de Mura. Una sortida que teníem en cartera feia molt temps però mai arribava el moment, hi havia altres prioritats. Vam ser una bona colla, 17 en total. Va ser la primera sortida a la que van venir el Carles Cunquero, l'Angels Orts i en Josep, el seu fill. Els hem i ens han conegut gràcies a la nostra web i a Mura ens vam trobar. Així que erem la família Cunquero, els Gabarró-Solanas, els Anton-Sales, els Moya-González (excepte la Sandra que ja és gran) i els Rigola-Solanas (només la Sílvia i el Pau que els altres estaven malalts. I hem d'afegir la Maria, una amiga de la Marta i la Cèlia que va amb elles al cole.

En aquesta indicació està la clau, aquí
s'ha de girar a la dreta i deixar la riera
La Cèlia i la Maria davant, darrera la
Marta, l'Adela i l'Angels.
El grup, davant l'entrada de la cova. Juanjo, Irene, Rut i Berta davant de tots.

A Mura a dos quarts de 10, que no cal matinar. Allà esmorzar i ruta. Abans al Centre d'Informació (tel. 93 831 83 75) et deixaven la clau, feies la visita i la tornaves, però es veu que hi va haver problemes, no sabem de quin tipus. Ara puja un "guia" i t'obre la cova. Després marxa, creiem que poden haver els mateixos problemes però... ho fan així. Al Centre d'interpretació hi ha els "folletons" per fer la ruta, circular, que passa per la cova. El més important és no perdre''s en el primer trencall que s'ha d'afagar a la dreta. Si anant per la riera arribes a l'església de Mura, cal tornar enrera t'has passat el camí correcte. Nosaltres ens el vam passat i vam trigar una mica per trobar el cami. El primer que vam trobar va ser un forn de calc i en Miquel ens va explicar com es feia servir. POSAR-HO. El bosc estava molt sec, per la riera quasi no baixava aigua. Tampoc no hi havia bolets, excepte un, el de la foto. Creiem que és un COPRINOS, però consultarem el nom exacte amb els amics de l'Associació Micològica Font i Quer. Però les vistes eren molt maques, a l'anada la serra de l'Obac i Montserrat. I un cop gires el Montcau. I amb aquesta visió vam dinar.

Admirades i tristes pel que veien Formes capritxoses Investiga el final de la cova Estalactites trencades

LLÀSTIMA DE LA COVA
No penseu que no ens va agradar, és una cova amb encant. Vas tu amb els teus companys i amics. NO hi ha llum, l'has de portar. La primera vegada no saps què trobaràs, i és emocionant. La llàstima del títol és que la majoria de les estalactites i de les estalagmites que hi ha, i que són moltes, estan trencades. I els adults, però sobre tot els nens, es preguntaven quí i per què les havien trencat amb lo maques que són. Es petita però té unes formes i uns esquitxos molt macos.

Coprinus comatus, l'únic que hi havia Montserrat flanquejada pel Paller de tot lo mon i l'Obac El rocós Montcau

A la cova de Mura, Bages

BCN-Terrassa per l'autopista C-16. Sortim a Terrassa Ronda i seguim la ronda fins al final, fins que als indicadors veiem Matadepera. També està indicat Parc Natural de Sant Llorenç del Munt. Aleshores girem a l'esquerra, i al creuar-nos amb la carretera de Matadepera (també indicat) a la dreta. Només ens caldrà fer els més o menys 16 quilòmetres que hi ha fins al trencall de Mura. Tot són curves i cal passar pel coll d'Estenalles (on hi ha un altre centre d'informació del parc, aparcament i on comença la ruta més transitada per anar al Montcau). Des del trencall, només un parell de quilòmetres de baixada (BV-1223). Passat el poble, com si volguessim anar cap a Manresa per una pista asfaltada) hi ha a la dreta un aparcament i a l'esquerra el centre d'informació que es pot visitar i d'on surt la ruta.

Centre Interpret. Mura

fins 14:30'

Mura

DISTÀNCIA TOTAL:

Sortim del Centre d'Interpretació de Mura i travessem la riera de les Nespres.s'ha de girar a l'esquerra i al primer trencall a la dreta. Hi ha un pal indicador. Agafem aleshores el Torrent d'en Reixac. Es caminem al costat de la seva llera. (Nosaltres ens vam passar el desviament i vam passar la riera de les Nespres per un pont. Vam agafar el corriol que sortia del pont fins arribar a una font. Allà vam veure que anàvem malament i vam girar cua fins a trobar el camí correcte). Al cap d'una estona vam veure el forn de calç que queda a la dreta del camí. El camí està marcat de color vermell.
Més o menys al cap d'una de camí trobem una cruïlla amb els dos camins molt marcats. El de l'esquerra porta a la cova, ens acostem i visitem la cova. El de la dreta continua la ruta circular. Mitja hora després de sortir de la cova el camí canvia de vessant de la muntanya i de veure Montserrat passem a veure el Montcau. El camí segueix sense pèrdua. El poble queda abaix i en arribar a la pista comença la baixada forta. La pista torna a trobar la riera de les Nespres molt a prop de la font de l'Era, ja a Mura.