Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió al Santuari del Bellmunt

Durada: 1 hora i 15 minuts
Edat recomanada: 4 anys
Punt de sortida: Coll de Vidrà
Com arribar-hi: Com arribar-hi?: C-17 fins a St. Quirze de Besora, aquí s'agafa la carretera que va a Santa Maria de Besora i Vidrà. Just abans d'arribar a Vidrà la carretera fa un coll per baixar a Vidrà. Hi ha una casa de pagès. Deixarem el cotxe a l'entrada del camí.
Vistes espectaculars i al santuari es pot dinar

Partint del coll de Vidrà hi ha una pista que a l'entrada marca Bellmunt. La pista comença enfilant-se una mica però de seguida planeja fins al coll de Iera de Massa. Aquí hi ha varis camins, un cap a Torelló pel PR-C45 i a l'esquerra un altre que baixa cap al riu Ges. De front hi ha el camí que serpentejant ens puja al Santuari. Te un fort pendent però arribarem de seguida. La tornada la podem fer desfent el camí anterior o al coll de Iera de Massa girar a la dreta, agafar en direcció el riu Ges, i desprès remuntar-lo fins arribar a Vidrà. Es força llarg, en total 10 km però podem veure llocs molt macos com el Salt del Molí o el Pont de la Salgueda.

OBSERVACIONS
Aquesta excursió té molt bones vistes sobretot si el dia es clar i no hi ha calitxa a l'estiu o boira a l'hivern. Per un cantó podrem veure el Puigsacalm, Cabrera, Aiats; per un altre fins i tot el Montseny, Montserrat; pel canto nord podrem veure les muntanyes del Pirineus i al nord-oest veurem el Pedraforca. A dalt del cim trobareu el Santuari del Bellmunt, construit sobre el punt més alt de la muntanya.