Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió al Coll del Pendís
A l'anterior, llacs de Malniu
Al següent, Garajonay

Situació: Bor, Cerdanya
Alçada final: 1.800 mts
Distància: 2 quilòmetres
Desnivell: 100 mts
Durada: 45 minuts
Edat recomanada: a partir de 3 anys o a la motxilla.
Punt de sortida: Cadena de pista que ve del refugi del Serrat de les Esposes, molt a prop del trencall que baixa fins al refugi dels Cortals d'Ingla.
Com arribar-hi: Des del costat (oest) del peatge del túnel del Cadí surt la carretera que va a Riu. A partir del poble es converteix en pista que en grans llaçades va guanyant alçada fins al refugi Serrat de les Esposes (hi ha un tram que és carretera). Continuem fins a trobar la pista tallada.

Al coll del Pendís amb el Moixeró al fons. Setmana Santa 2004

Només cal seguir la pista principal sense agafar cap trencall. Passarem per una bassa situada en una curva molt pronunciada i per boscos maquíssims.

OBSERVACIONS
Des del coll del Pendís hi ha la possibilitat de pujar al cim de Moixeró (cap a l'est, +278 mts de desnivell) o baixar per un corriol molt ben marcat fins al refugi Sant Jordi (-232 mts de desnivell). No hi ha gaire problema per fer-la amb neu, només que potser haureu de deixar el cotxe abans (sovint per allaus o per esllavissades) i aleshores el camí és més llarg.
Quan és temporada s'hi troben bolets.