Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió al Salto del Agua

Durada: 1/2 hora d'anada
Edat recomanada: + 3 anys
Punt de sortida: Plaça de Matute, La Rioja
Com arribar-hi: Des de Logroño s'agafa la carretera n-120 direcció Burgos, que passa prop de Najera, just abans d'arribar a Najera, trenquem cap a la LR-113 fins que troben just despres d'un poble la LR-331 que enllaça cap a la LR-432 i ens porta a Matute.

El camí surt de la plaça d'aquest petit poble i per un carrer en direcció sud s'agafa una antic rec que baixa de la muntanya. Aquest mateix rec ens anirà portant fins al riu i continuarem pujant pel costat del riu. Ens trobem sovint passarel·les de fusta que ens ajuden en tot moment a creuar el riu. Ambient molt fresc i agradable, entre altes parets que fan un petit canó, amb la possibilitat de veure-hi aus que niuen en les parets. Nosaltres vam veure un parell que ens van semblar àligues reals. Al cap de mitja hora mes o menys arribes al petit salt de d'aigua que dona nom al recorregut. Si vols continuar es pot fer però s'ha de pujar per una escala de fusta, on quina casualitat falta un esglaó, puges una mica mes i trobes una segona de mes petita. A partir d'aquí s'havia de grimpar per una zona un pel humida i nosaltres vam fer mitja volta.

OBSERVACIONS

Si esteu de sort com nosaltres podeu trobar un guia inesperat. Un dels gossos del poble acostuma a seguir els excursionistes i fa més distreta la caminada, sobretot pels més petits.
No deixeu de visitar Nájera, a nosaltres ens va encantar.