Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió al Camí penjat del Segre

Durada: 1:15'
Edat recomanada: + 3 anys
Punt de sortida: Aiguabarreig del Segre
Com arribar-hi: De Barcelona-Cervera per l'A-2. Continuem per la mateixa autovia fins a Tàrrega on hi ha la sortida que indica Balaguer per la C-53. Aquesta és una carretera molt recta que passa diferents pobles. Molt a prop de Balaguer, hem d'agafar el desviament cap a la Andorra i Tremp. Estarem a la C-13 que ve de Lleida. Un parell de quilòmetres més endevant hem de fer un gir a l'esquerra (tot i que és la mateixa carretera) per agafar el camí que passant per Camarassa i Terradets porta a Tremp. Cal anar amb compte ja que el desviament no està gaire ben indicat. Passat Camarassa i just abans de passar el pont sobre el Segre, una carretera a la dreta ens porta a la presa de Camarasa, a l'aiguabarreig del Segre i el Noguera Pallaresa i a l'inici de l'excursió.

Juny 2004. Feia molta calor.

Agafem la pista que, sense creuar-lo, surt paral.lela al riu Segre. En un minut la pista s'acaba i ja veiem una passarel.la metàlica que s'enfila roca amunt ja que no hi ha espai entre l'aigua i la paret vertical. No hi ha cap perill però s'ha de vigilar els nens que no se'ls fiqui el peu on no toca. Acabada la passarel.la apareix el pont que ens permetrà passar a l'altra riba del riu, on farem tota l'excursió. El camí comença de seguida la pujada per salvar un sortint de roca amb un desnivell d'uns 200 metres aproximadament i separant-nos per una estona de l'aigua tant en distància com en alçada. No s'ha d'agafar el que en una de les "esses" sembla un camí paral.lel al riu. Després el sender baixa a poc a poc fins a trobar una segona passarel.la metàlica que instal.lada també sobre l'aigua del Segre. Poc després el camí es torna pista i inicia una lleugera pujada. A l'altra banda s'obre el paisatge amb camps de conreu bastant abandonats. Amb parades i tot, ens queda quasi una hora per arribar a la zona de pic-nic d'Alòs de Balaguer, amb taules, arbrers i font.

OBSERVACIONS
TRAKS GPS
Podeu veure el relat de la nostra sortida clicant aquí