Bolets per Puiggraciós
18 de novembre de 2012: Berta, Lluís i Adela

Caça de bolets o excursió. La veritat és que va ser una barreja. La primera idea era fer una volta des de El Figaró però eren més de 20 kms i vam decidir que el nostre punt de partida seria el Santuari de Puiggraciós al que s'arriba en cotxe. I així, ens estalviavem també bona part del desnivell. L'excursió es va convertir en una volteta per una part dels Cingles de Bertí que, sense pretensions, va estar prou bé. En el nostre recorregut no vam passar pel cim del Puig Ciró, de 858 mts, vam agafar el caminet que anava a ran de cinglera, opcions...

El Santuari de Puiggraciós, va ser edificat a començaments del segle XVIII i ben a prop, segons la tradició, s'hi va trobar la imatge de la Mare de Déu que ja es venerava a la parròquia de Sant Pau de Montmany des del segle XIV. Actualment, el santuari depèn de la parròquia de l'Ametlla del Vallès, però històricament, sempre havia estat vinculat a Figaró-Montmany. HI viu una comunitat de religioses i s'hi poden fer estades.
Prop de l'església hi ha una torre de senyals de planta quadrada, que va ser construïda amb pedra pels volts de l'any 1845. Sota d'aquesta torre, hi ha una petita capella, on segons la tradició va ser trobada la imatge mariana per un pastor i un bou, com consta en els Goigs.

Pel que fa als bolets, una mica de tot i una encigalada enmig dels esbarzers (buscant rovellons amagats) que deu ni do. Aquí podeu veure les fotos de l'excursió, els bolets els poso a la pàgina de les flors. Hi podeu anar clicant la flor de la part superior de la pàgina.

El punt de partida, amb el Santuari de Puiggraciós i la Torre de Senyals

El nostre destí, el Cingles de Bertí

Portem un ritme acceptable
Pessebre al costat de la bandera

Ja som a la bandera, el cim queda uns 38 mts per sobre. La Berta fa les fotos, es clar

I això és el que veiem, xulo, no?

Castell de Figaró, ens va quedar lluny
Baumes al nostre pas

El camí de baixada el fem per una canal molt facileta, el Grau de Montmany

Volta pels cingles de Bertí, 820 mts

Per arribar al punt de sortida, el Santuari de Puiggraciós, hem d'anar a l'Ametlla del Vallès, població del Vallès Oriental situada a la C-17 -autovia Barcelona-Ripoll-. També s'hi pot arribar des de la BV-1432 que ve de Bigues i Riells i Sant Feliu de Codines.
Un cop a l'Ametlla hem de travessar tot el poble cap a les urbanitzacions La Miranda i El Serrat, no entrant a cap d'elles sinó seguint el camí de Puiggraciós -ara tot asfaltat- que ens deixarà al Santurari.

Santurari
---
TOTAL ATURADES:   15' descans + 1:30' recerca de bolets marcats amb *
DISTÀNCIA TOTAL:    ... kms

Del Santuari surten dues pistes, agafem la de més a l'esquerra, la que no baixa. La seguim fins arribar al coll de Can Tripeta on continuem per la que surt a ma dreta (PR-C.33). La pista puja suau fins a un altre coll a l'altra banda de la cinglera. Aquí deixem el PR i ens enfilem muntanya amunt fins arribar a dalt del cingle. Seguim el corriol que va just al voral est del cingle amb vistes al Montseny i al Tagamament. Contnuem per aquest corriol fins a trobar la baixada pel Grau del Montmany. Després del grau, tornem al Santuari per la pista que no hem agafat en iniciar l'excursió.