Pel corriol del Ter
10 de juny de 2012: 400 mts de desnivell

Sortida de nou improvisada que ens porta més amunt de Setcases, molt a prop del neixement del Ter. L'objectiu era fer una passejada i veure quines flors hi havia. Estàvem entre pujar per la vall de l'Orri o seguir el Ter. Optem per la segona opció i quasi sense adonar-nos havíem fet els 400 mts de desnivell que separen el punt d'inici amb l'hostal rural del Pastuira. Som una bona colla, els Solanas-Ibáñez, els Rigola-Solanas, el Carmelo, la Maria i l'Adrià, i el Lluís i la Berta.

És una sortida molt adequada per anar amb nens petits i/o amb persones gran perquè puges molt tranquil·lament per un camí ample i els pendents són suaus. Nosaltres anàvem dels 8 als 79 anys. Això si, hem anat molt, molt de tranquis. Ritme lent i aturades llargues, per poder gauidir del paisatge, del dia i de les flors que vam trobar. I si l'aigua no està massa freda us hi podeu banyar al Ter. Aquest 10 de juny, l'únic valent va ser el Pau. Comproveu-lo en aquestes fotos.

Camí d'Úlldeter

El punt d'inici de l'excursió és la curva de la carretera on comencen les paelles per pujar des de Setcases a l'estació d'esquí de Vallter 2000, a Ulldeter. És el punt d'on surt el camí que puja a la coma de l'Orri i on fa anys hi havia el refugi forestal de La Molina.
Per arribar-hi heu de fer cap cap a Camprodon. D'aquí, per la GIV-5264 passant per Llanars i Setcases arribareu a la curva esmentada.
Com arribar a Camprodon?, depèn d'on vingueu:
. De l'àrea de Barcelona pugeu per la C-17 (autovia) fins a Ripoll, aquí aneu cap a Sant Joan de les Abadeses i Camprodon: primer la carretera es diu C-26 i quan s'arriba a la rotonda del túnel de Capsacosta, es converteix en C-38.
. De l'àrea de Girona o de la costa heu d'agafar l'AP-7 i sortir per Girona Nord, agafar la C-66 cap a Banyoles i després cap a Olot (a Besalú es converteix en A-26). L'autovia s'acaba a Castellfollit de la Roca. Seguim i a l'arribar a Olot hem d'anar en direcció al túnel de Capsacosta per la C-26. Sortint del túnel hem d'anar cap a Camprodon per la C-38. La resta és igual.
. Si veniu de l'Alt Empordà, per arribar a Besalú heu d'anar per la C-260.
Hi ha espais per aparcar però poquets.

El camí no té pèrdua. De la curva on hem deixat els cotxes surt una pista que en el seu inici és molt pedregosa i una mica empinada. De seguida disminueix el pendent i es fa més planera. Al cap d'una estona un trencall a l'esquerra ens portaria a la vall de l'Orri tot seguint el torrent, però no l'hem d'agafar. Hem de seguir la pista fins al final, fins que de nou trobem l'accés a la carretera. Just a sobre es veu l'hotel rural Pastuira. Tornem pel mateix camí.