Barranc de l'Horcajo
14 d'abril de 2017: Ruta per l'Alto Tajo, preciós, impressionant i tranquil

El Barranc de l'Horcajo és una de les rutes més conegudes de l'Alto Tajo. El poble més a prop és Peralejos de las Truchas Senzilla, curteta i molt, molt maca. És una barreja de pista, gorja, parets impressionants i el Tajo. El trobem al final de la ruta, tranquil, ple de reflexes. No fa fred, però es una mica d'hora per banyar-s'hi. De ganes no ens falten.

En marxa
Barranc del Horcajo

Roques impressionants amb el torrent molt al fons

El Tajo, encant quan encara no és el gran riu

Un petit descans

Per on anem?
També pateixen de processionària

Laguna de Taravilla
Salto de la Poveda, al Tajo

Després de dinar en una zona de pic-nic al costat del petit embassament de Taravilla ens acostem fins al Barranco de la Hoz. El riu ha tallat un congost on només hi cap la carretera i el riu: impressionant, estret, vertical, fantàstic, ataronjat al capvespre. La carretera GU-958 et deixa al santuari i camí d'escales et porta a la part superior (plana) després de vàrios miradors a diferent nivell. Cansa, però val la pena, malgrat la gran quantitat de gent que hi havia. També s'hi pot accedir directament a dalt per un altre ruta.

Des de l'embassament de Taravilla seguim la carretera cap al nord fins a enllaçar amb la CM-210 on girem a la dreta. Passem Taravilla, Arias, i a l'alçada de Teroleja agafem, a l'esquerra, la GU-960 fins a Ventosa. Aquí ens trobem amb la GU-958 que ens portarà al Barranco de la Hoz

Barranc de la Hoz. Et quedes sense paraules

Barranc de l'Horcajo

El punt de sortida és a la carretera CM-2105 en el límit de les províncies de Guadalajara i de Conca. Nosaltres vam venir de Molina de Aragón per la CM-210 fins al desviament de Terzaga on agafem la CM-2106. Passem Terzaga i Peralejo de las Truchas. Seguim avançant, trobem el Tajo i ja veiem les parets que ha fet el riu. Passem el riu Tajo pel pont de Martinete i seguim. El cotxe el deixem al segon entrant que trobem a la carretera -sobre el quilòmetre 84- després d'algunes curves i d'un punt on es separen els dos sentits de la circulació. Hi ha espai per a aparcar i un cartell indicador de la ruta del barranco del Horcajo.

Cotxe, PK a la CM-2106

Paredon
Arrribem al Tajo
Final pista a la CM-2106
TOTAL ATURADES:   35'
DISTÀNCIA TOTAL:  7 kms

Sortim de l'aparcament i anem seguint la pista (GR-66) fins a trobar, a 1,7 kms, el torrent de l'Horcajo i un trencall a la dreta (seguir marques blaves) que és on comença la gorja que ha creat l'Horcajo de camí cap al Tajo.
Passes entre grans parets verticals fins arribar al Tajo. Només cal seguir el camí. Nosaltres ens vam acostar a la vora del riu i vam anar una estona per un camí paral·lel al Tajo fins que ja no vam poder més.
La pista surt a la carretera CM-2106 unes curves més avall d'on hem deixat el cotxe. El Josep i la Mari -sense pes- es van oferir a anar a buscar-lo.