Pic de l'Àliga i de la Pala
29 de juliol de 2017: i les nenes, tres més: Font Negra, Coma del Clot i Torreneules

Aquest són uns cims que vam fer sense pensar-ho gaire. Per què la idea era fer el Camí dels Enginyers, a la Vall de Núria, en dos dies dormint a Coma de Vaca. No hi havia prou lloc al refugi pels 4 (anàvem tota la família) i vam decidir fer-ho a l'alberg del Pic de l'Àliga (de la Xarxa de la Generalitat). Ens sobrava temps i cap amunt. La ruta és molt senzilla i sense perill per anar amb petits, però amb vistes sobre l'Olla de Núria molt maques.

Vaca, no podia faltar, i comencem a caminar

Al Pic de l'Àliga amb l'Olla de Núria al fons

Nosaltres i el Puigmal
Cap a al pic de la Pala, veient el Fontnegra

Pic de la Pala, les roques ens serviran per amagar-nos del vent

Descans merescut
La Rut i la Marta seguiran. Comprovant ruta amb el GPS

Pic Àliga i de la Pala

L'inici de l'excursió és a Núria, on només s'hi pot arriba en cremallera o a peu. Deixem el cotxe a l'estació de Queralbs i agafem el tren amb un paisatge, no per conegut, menys impressionant.
A Queralbs només hi arriba una carretera, la que ve de Ribes de Freser. A aquest punt s'hi accedeix per la N-260 que des de Ripoll va cap a Puigcerdà pe la Collada de Toses. A Ripoll podeu arribar, des de Barcelona per la C-17 i, des de l'àrea de Girona per la N-260 passant pel tunel de Capsacosta que conecta el Ripollès amb la Garrotxa.

DESNIVELL TOTAL

F.  15:00
Alberg Pic de l'Àliga
TOTAL ATURADES:   40'

Sortim de Núria i enfilem la pujada -curta però sense treva- cap a l'alberg del Pic de l'Àliga. En el nostre cas, entrem per agafar l'habitació i deixar algunes coses.
Agafem el caminet en direcció NE cap al Pic de l'Àliga. Abaix a la dreta ens queda el Torrent de Fontnegra.
Des d'aquest primer cim seguim el caminet fins al segon, el de la Pala, on dinem.
La tornada és pel mateix camí.
Les nenes decideixen continuar i pugen el de Fontnegra, el de la Coma del Clot o Gran Torreneules (2.740 metres) i el Torreneules Petit (2.713 mts)