Cabana Curmatura
17 d'agost de 2018: un magnífic paisatge al P.N. Piatra Craiului -Romania-

Estem a Brasov -Romania- i fem un parell d'excursionetes. La primera al Parc Nacional Piatra Craiului. La Rut, el Lluís i la Marta pugen fins a la Cabana Curmatura (a 1.470 mts) mentre que la Berta es queda abans de començar el desnivell, quan falta entre 1:30 i dues hores per arribar-hi. Tornen a l'aparcament fent una circular.
No obstant, només seguir la pista més o menys plana ja és un magnífic passeig enmig de paredons imnensos on es practica l'escalada. El camí rep el nom de Vall dels Penya-segats (Valea Prapastiilor).

A punt de començar

Pas estret i parets espectaculars

El primer tram el fa tot tipus de gent
Després camines gairebé sola
Capella, fins aquí arriba la Berta

A la tornada, la zona d'escalada ja està a ple rendiment

La Rut, la Marta i el Lluís continuen fins al refugi Curmatura

Espectaculars paisatges

Valea Prapastiilor i Cabana Curmatura

Sortim de Brasov per la carretera 73, deixem enrera Cristian i Rasnov i continuem cap a Zärnesti. Entrem a la població per l'Strada Mare deixant que la 73A continui a cap a la dreta.
Passat Zärnesti hem de seguir en direcció SO per la DJ112G (cap a Mägura). A uns 2,5 kms del final de Zärnesti trobarem una font blanca (la font Botorog) i més endavant un eixamplament de la carretera on aparcar. És just quan la carretera gira a l'esquerra i comença un seguit de curves cap a Mägura.

Sortim de l'aparcament i seguim la pista. Fins al cartell de divisió de camins (cap a la Cabana Curmatura o a Vladea Bladusca), només s'ha de seguir el camí.
Després seguir el track per a acabar de fer la circular i tornar al mateix aparcament.