Puig Castellar, poblat ibèric
14 d'abril de 2019: també visitem Ca l'Alemany antiga i abandonada masia

Més a prop, quasi impossible. Però mai havíem estat al poblat ibèric de Puig Castellar, a Santa Coloma de Gramenet, i ens vam decidir aquest matí d'abril, assoleiat, dia de la República.
Es pot arribar des de diferents punts, nosaltres ho fem des del Monestir de Sant Jeroni de la Murta, un altre lloc que no hem visitat i al que avui no ens donarà temps a entrar.
Per contra, anem a veure un edifici en ruines que es veu des de la pota nord a l'alçada de Montigalà. És ca l'Alemany, una antiga i important masia de la zona abandonada fa molts anys situada al barri del Canyet de Badalona.
Acabem el matí al museu Torre Balldovina de Santa Coloma i dinant a la platja de Montgat, el que podríem dir, activitats de proximitat.

Accessos i ermita de Sant Climent

Poblat Ibèric de Puig Castellar -Santa Coloma de Gramenet-

Escriptura íbera
Dolmen (natural) de la cova d'en Genís

Museu Torre Balldovina:
A dalt: formes de moles de moldre cereals
A l'esquerra: Capfoguer trobat al poblat ibèric de Puig Castellar

Masia de Ca l'Alemany -barri del Canyet, Badalona-

Poblat Ibèric Puig Castellar, 303 mts

A Santa Coloma de Gramenet hem d'anar a la zona de l'Avinguda Pallaresa i, pel lateral en cap a Badalona deixem a l'esquerra el pont que porta al recinte Torribera. Seguim pel carrer Santa Eulàlia i agafem a l'esquerra per la pista de Sant Jeroni de la Murtra primer passant per sobre de la Ronda de Dalt i després seguint pel bosc. Arribarem a una cruïlla amb un aparcament a l'esquerra, hem de seguir per la pista.
Aquesta és la cruïlla que on deixarem el cotxe després per anar a Ca l'Alemany.

Deixem el cotxe a l'aparcament del monestir de Sant Jeroni de la Murtra que també serveix de base per pujar al turó on hi ha el poblat Ibèric de Puig Castellar.
De l'aparcament surt una pista -per la que tornarem- i un camí dret i bastant desfet -per el que pugem- i que va a parar a la pista.
Ja a la pista un parell de curves més i arribem a Sant Climent, una ermita en procés de rehabilitació. Deixem l'ermita per un bonic camí entre xipresos que torna unir-se amb la pista que anàvem abans. La seguim sense desviar-nos fins al mirador dels Garrofers i fins l'entrada del poblat.
De l'entrada a l'explanada on estan carrers hi cases hi ha encara una bona pujadeta, millor prende-s'ho amb calma.
A la tornada ens desviem per anar al Dolmen de la Cova d'en Genís, una petita formació natural de roques amb vistes a Santa Coloma. La tornada a la pista principal la fem per un camí que ens porta molt a prop de l'ermita de Sant Climent. Només queda acabar de desfer la pista per arribar a l'aparcament.