Santa Bàrbara
27 de gener de 2019: gairebé sense voler-ho, fins a dalt de tot

Es la muntanya que hi ha davant d'Horta de Sant Joan, inconfusible, amb el convent de Sant Salvador als seus peus. El nom oficial és convent de la Mare de Déu dels Àngels però se'l coneix com de Sant Salvador per haver viscut Sant Salvador d'Horta que diuen que va obrar grans miracles i era molt venerat.
Volíem veure'l però l'església estava tancada. Només fan visites guiades. Doncs fins a la cova, vam pensar. I un cop a la cova, ja vam pujar a dalt, 200 metres de desnivell. No se si va ser bó per als meus genolls, però em venia de gust pujar a Santa Bàrbara.

A dalt, molt i molt vent. I el pas de dalt per a fer una baixada directa és molt exposat, així que decidim tornar pel mateix lloc.

Muntanya de Santa Bàrbara i covent de Sant Salvador

Claustre renaixentista
Sarcòfags

Pujada per la paret nord de la muntanya de Santa Bàrbara

Tram de pujada molt dret, quasi escales

Passem de la paret nord a la sud.
Veiem ja les Roques d'en Benet

Coves de la paret sud
Últim tram amb l'ermita de Santa Bàrbara

Al cim, una cresta exposada, sobre tot si fa vent

Santa Bàrbara, 751 mts

Arribem a Horta de Sant Joan des de Tortosa per la C-12 i passat Xerta girem a l'esquerra per agafar la N-230b. Hem d'agafar després, també a l'esquerra, la T-333 cap a Prat de Comte i Horta de Sant Joan.
Si venim de la zona de Tarragona o Barcelona el recorregut seria: AP-7 o N-340 fins a Hospitalet de l'Infant i per la C-44 fins a Móra d'Ebre. Des d'aquí, la N-420 ens portarà a Gandesa i uns quilòmetres més enllà trobarem el desvio que ens fa anar fins a Bot i fins a Horta de Sant Joan.
Per arribar a Móra també podem venir per la N-420 des de Reus passant per Falset.

Sortim de l'aparcament del convent deixant-lo a ma dreta i seguim el camí que transcorre per la vessant nord de la muntanya. Només cal anar-lo seguint, girarà per anar per la vessant sud amb una part final molt empinada. Vigilar si està mullat o fa molt de vent.