Cascada Sebastian, i més
25 de setembre de 2021: cascada, prats i restaurants austríacs

Després de dormir a un apartament a Bad Fischau i banyar-nos (la Berta) a les piscines d'uns banys termals del segle XIX (Fischaer Thermalbad) amb unes moníssimes casetes per canviar-se (que no vam poder fer servir) l'excursió d'avui per la Baixa Àustria era una mica més llarga i més de muntanya que la d'ahir. És a Puchberg i parteix del telecadira Schneeberg Sesselbahn d'una estació d'esquí (que no agafem) i després de passar pel costat del castell Burgruine Losenheim i per la Cascada Sebastian, recórrer prats i boscos per acabar trobant dos restaurants de muntanya en un dels quals vam dinar (Almreserlhaus). Recorregut de 12 quilòmetres i uns 550 metres de desnivell. Vistes a les escarpades muntanyes de Kaiserstein 2061m i de Klosterwappen 2076m, que potser s'intentaran en un altre moment. En una part del nostre recorregut hi havia una cursa popular però només vam trobar els organitzadors. Problemàtic, només un tram en que hi havia molt de fang.

Banys termals de Bad Fischau
Kaiserstein i Klosterwappen, per un altre dia

Ja al camí, que s'agafa un cop deixat a la dreta el castell Burgruine Losenheim.

Cascada Sebastian

Escaldors al costat de la cascada Sebastian
Prats

Dos GPS per no perdre'ns
Així s'agafa el camí de baixada

Volta per Puchberg i la Cascada Sebastian

Des de Viena agafar l'A2 fins a la sortida 38 (Wölesrsdorf) per seguir per la B21 fins a Reichental. Aquí, girem a l'esquerra i agafem la L138. No la deixarem fins a l'aparcament del Scheneeberg Sesselbahn (telecadira) després de passar per Miesenbach, Bruck i Puchberg am Schneeberg.

Desfem un tram de la carretera per la que hem vingut i després de deixar a la nostra dreta el castell Burgruine Losenheim agafem un camí a l'esquerra cap a la cascada Sebastian. No té pèrdua, només cal seguir les indicacions. Arribats a la cascada, seguim el camí de l'esquerra que puja de valent fins a arribar a una pista amplia. Deixem a l'esquerra el caminet que puja a un turonet i quan arribem a uns prats girem a l'esquerra. A la dreta veurem un conjunt de cases i granges.

Travessem els prats -vaques pasturant- i el track ens porta a pujar el coll que acaba en el Fadensattel. El camí és paral·lel a un torrent i estava molt ple de fang. Arribats a dalt, nosaltres vam optar per dinar a l'Almreserlhaus i després tornar al cotxe.

Darrera l'Almreserlhaus surt el camí de baixada, per pista. És la Losenheimer Strasse. Nosaltres decidim agafar el caminet que va tallant la pista. I l'entrada és la de la foto. Passem per sobre del banc i la tanca, però ho fem seguint els pals indicadors.