Can Catà i les 3 fonts
13 de febrer de 2021: més Collserola a les nostres cames

Aquest cop, amb el Lluís i la Berta, s'hi ha apuntat la Silvia. Tots tenim moltes ganes de sortir i tot i que des del 8 de febrer podem sortir del municipi, per les restriccions de la Covid, no podem anar a altres comarques. Collserola és, de nou, el nostre destí, tot i que crec que el cotxe el deixem en terreny de Montcada, decidim que Collserola és un tot i que hi podem anar. Montcada no és Barcelonès...

A diferència de les dues anteriors sortides, per aquesta és més complicar venir en transport públic ja que només passa el bus que porta al Cementiri de Collserola (102).

Com a llocs destacats del recorregut destaca l'ermita de Sant Iscle de les Feixes (visitable el tercer diumenge de cada més de 10 a 14 hores)i la masia i la Reserva Natual de Can Catà. Dins la reserva hi ha les fonts Nova i Vella de Can Catà. Història en té la Nova ja que el propietari la va fer construir per al seu tercer casament amb una taula de pedra per a 40 persones, celebració que va fer en petit comitè, una habitació soterrada per a guardar el menjar en fresc i unes grades ara cobertes de molsa.

Avui trobem bastants grups de gent i bicicletes, però també hi ha moments en què anem sols, sobre tot quan són corriols i no pistes. Fem una variant respecte al track que seguíem. Després de la font Nova anem a la Font Vella i des d'aquesta anem a trobar el camí que puja de la Nova. Uns excursionistes ens van dir que era molt maca i vam canviar la ruta. Després vam veure que, si, però que no era per tant. Gustos... Aquesta variant és opcional, és clar.

Comencem, i sortim els 3
Can Lloses, la primera font

L'ermita no es veia des de fora. Fan visites
Can Catà, tenen un projecte de protecció ambiental

Font Nova de Can Catà: també té una gran taula de pedra

Grades de la Font Nova de Can Catà
Bassa ja inutilitzada

Bonics exemplars de pins
La part del fons de la font Vella

A la font Vella
Els temporals també van fer estralls a Collserola

Molts eucaliptus caiguts
Ja ens queda molt poc per acabar

Vall de Sant Iscle: Can Lloses, Can Catà i Fonts

Des de Barcelona pugem per la carretera BV-1415 de Barcelona a Cerdanyola i, de seguida, trobem el trencall cap al Cementiri de Collserola. Passem el Coll de la Ventosa (que creua la carretera de les Aigües) i uns centenars de metres més enllà, trobem a la dreta un aparcament de sorra. Aquí deixem el vehicle tot anant molt en compte a l'entrada pq l'accés està en mal estat amb molts sots.

Seguim recte en el sentit què veníem fins a trobar -uns 200 mts- dos camins amples a l'esquerra. Agafem el de la dreta (tornarem per l'altre).
A la primera gran curva girem a la dreta cap a Can Lloses i després descartem el camí que ens portaria al cementiri. Trobem Can Lloses a l'esquerra i després d'una forta baixada arribem a la Font de Can Lloses.
Seguim recte, ara en pujada fins a la pista que -cap a la dreta- ens portarà a l'ermita de Sant Iscle i a Can Catà, una masia inclosa en l'inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya d'estil noucentista.

Arribats a aquest punt girem a l'esquerra per una pista. Hi ha una porta que tanca (no amb clau) però nosaltres i altres (excursionistes i ciclistes) l'obren i passen. Els terrenys pertanyen a Can Catà i formen part d'una Reserva Natural que ara no s'obre al públic. El track que duiem -i que adjuntem- agafa un camí abans d'arribar a Can Catà.

La pista puja una miqueta i deixem a la dreta alguns camins fins a trobar un corriol de baixada molt directa fins a la font Nova de Can Catà. Aquí el track torna al camí principal però nosaltres no. Agafem una pista deixant la font a la nostra esquena i a l'arribar a la primera cruïlla girem a la dreta i també a la segona. Arribarem a la Font Vella de Can Catà, formada per dues fonts conectades per un petit caminet.

Per seguir, desfem la primera part del camí i a la segona cruïlla tirem amunt per tornar a agafar el camí que havíem deixat per anar a la Font Nova. En aquest punt agafem el camí que fa més baixada tot entrant a la vall de Sant Iscle. Tornem a estar en el track. El seguim fins a la Font de Can Ferrer (que apareix a l'esquerra quan el corriol pel que anem desemboca en una pista més ampla). I només ens queda tornar al punt on hem començat al costat de la carretera del cementiri de Collserola.