2003-04

Escletxes Freixeneda
19 de febrer de 2022: per fi, tot i que ens mullem de valent

Feia molt de temps que teníem pendent aquesta excursió però per fer-la des de Sant Privat d'en Bas i era molt llarga i amb molt desnivell. Així que va haver d'anar esperant. Fins que el Lluís va trobar l'opció de fer-la des de la carretera que va de Vidrà a Sant Privat. I vam passar d'aquesta manera per una carretera maquíssima però que no ve de pas de res.

El temps no indicava que tindríem un dia plàcid, però no vam fer cas i cap allà. Al poc de començar a caminar i travessar un rierol i un petit tram gelat, va començar a ploure. I pràcticament no ho va deixar de fer fins que no vam arribar a l'hotel d'Olot on passaríem la nit.

Malgrat la pluja, el lloc ens va sembla espectacular, màgic, diria. Si no hagués plogut hauríem estat més temps per la zona entrant i sortint de le escletxes, però va estar molt bé. I molt més curt que des de Sant Privat. La pluja va fer que només trobessim una parella que feia la ruta des de l'altra banda.

Casavella i Casanova de Collfred
Pista i rierol gelat, encara no plou

Ja fa estona que plou, bosc fantasmagòric

Cabana dels Àngels. Aquí vam esmorzar i esperar que parés una mica de ploure. Però no...

LES ESCLETXES

Foto final al fons d'una escletxa
Boira i pluja fins a la Garrotxa

Escletxes de la Freixeneda

Deixem el cotxe passada la collada de Collfred venint de Vidrà per la carretera de muntanya que enllaça aquest poble d'Osona amb la Garrotxa entre Sant Privat d'en Bas i Les Preses. Just on hi ha el desviament a una explotació ramadera de la zona.

Baixem cap a la masia de Collfred, passant entremig de la Casavella i la Casanova. Just abans de creuar el rierol surt un camí a l'esquerra. Seria el camí de tornada. Creuem (hi ha gel) i seguim la pista fixant-nos en les indicacions del track en algunes cruïlles. Passem per un bosc molt bonic de freixes i faig. Amb la pluja i la boira tot sembla una mica fantasmagòric. Arribem una cabana de fusta, la dels Àngels i girem a la dreta per un caminet molt molt dret. Quan s'acaba comencen les escletxes. Tenen entre 15 i 5 metres de profunditat i vam caminar per dintre d'algunes d'elles. Amb la pluja però, vam preferir no arriscar massa.
Arribats al final (prop de 2 quilòmetres) decidim no fer la circular i tornar pel mateix camí.

Distància: 9 kms

Inici
Rierol gelat
Cabana dels Àngels
Esmorzar
Escletxes
Voltes per les escletxes
Cotxe

TRACKS GPS (és el complert, només vam fer fins les escletxes i tonar)