2003-04

Salts de Cabrera d'Anoia
2 de juliol de 2022: desconegut, preciós, però quasi sense aigua

A prop de Barcelona una sortida per us salts d'aigua molt poc coneguts. La veritat és que els salts d'Aigua de Cabrera d'Anoia ens van agradar molt. I quan baixa l'aigua han de ser, almenys dos d'ells, encara més espectaculars i no han de tenir enveja dels que tenen més anomenada. La ruta que vam fer passa per 5: Capellans i Rector al Torrent Fondo, Cargol (dalt i abaix), Cucs i de la Mala Dona. La baixada al del Cargol no la vam veure gaire clara i vam buscar un camí més suau que no surt al track ni al mapa que adjunto.

Salt dels Capellans, al Torrent Fondo
Amb una mini cova molt xula al costat

Vinyes.
Cabrera es troba entre l'Anoia i el Penedès

Salt del Rector, també al Torrent Fondo

Parets del torrent del Cargol
Salt del Cargol: s'intueix la cargolada

Molsa penjada

Sense aigua

Només baixaven 4 gotes
Totalment sec

Salts d'aigua de Cabrera d'Anoia

Al nucli de Canaletes de Cabrera d'Anoia es pot arribar des de l'A2 o des de l'AP-7
Des de l'A2, agafarem la sortida 559 per enllaçar amb la C-15 cap a Sant Quintí de Mediona fins a trobar el trencall de Canaletes (BV-2304) Deixem el vehicle a l'aparcament del poble.

Des de l'AP-7, sortim de l'autopista a Sant Sadurní d'Anoia i agafem la BV-2244 per, gairebé acabat el poble, a una rotonda agafar la BV-2242. La indicació és Torrelavit, Sant Pere de Riudebitllets i Igualada. Seguim per aquesta via fins al desviament a Canaletes (BV-2304).

Anar seguint el track pq hi ha molts trams sense indicacions ni marques.
Sortim del poble per una pista asfaltada (es passa per unes antigues pistes esportives) uns 600 metres fins a trobar l'indicador del Salt dels Capellans al Torrent Fondo. Baixem i hem de tornar al punt de la indicació.
Seguim cap al nord-nordest fins a arribar a una carretera. La seguim cap a la dreta uns centenars de metres per agafar un trencall a la dreta. Atents al track. Es baix de nou al Torrent Fondo per a veure el Salt del Rector. Tornem de nou a la carretera i seguim també cap a la dreta fins al trencall, ara a l'esquerra, cap al Salt del Cargol. Primer anem a veure la part superior del salt. Tornem al desviament i anem a baixar. Ja he dit que malgrat haver una corda, no veiem clara la baixada i busquem una baixada alternativa (que no tenim gravada al track) que ens obliga a anar més lluny.
Baixem fins a aquest nou torrent, el de la Cremada o del Cargol i, un cop abaix, girem a l'esquerra fins al Salt del Cargol que el forma el Torrent de la Bleda.
Tirem enrera i hem d'agafar, cap a l'esquerra pel Torrent de la Cremada (a vegades per dins del Torrent) fins al Salt dels Cucs. Un cop vist, hem de tornar uns metres enrera, travessar el torrent fer una forta curta però forta pujada (a estones grimpada) fins a una pista.

La prenem cap a l'esquerra. Hem d'estar atens tant a les indicacions sobre el terreny com al track per agafar el trencall cap al Salt de la Mala Dona. Tornem a la pista i fins a la carretera i fins al poble.