Les Agudes
22 de novembre del 2003: cap al Monseny
A la propera sortida, Andorra

Aquesta sortida de dissabte l'havíem pensat, el dia anterior, per ser una matinal però vam estar tot el dia. La pluja, la boira i el nostre desig de fer camins diferents per pujar i per baixar van tenir la culpa.

Desgrimpant un tros de cresta

El Juanjo i la Marta en un pas delicat

Per pujar a Les Agudes hi ha tres vies. La primera des del coll del Turó de l'Home, la segona comença al quilòmetre 27 al coll de ses Ferreres, molt a prop del coll de Sant Marçal, de la carretera que va d'aquest punt a Sant Celoni. La tercera és la coneguda com a via dels Castellets i s'ha d'anar amb equipament d'escalada (marques grogues). Nosaltres vam escollir la segona que passa  per la cresta i que té un seguit de grimpadetes senzilles. Tant la Marta, 6 anys, com la Gemma i la Rut, 9 i 10 respectivament, no van tenir cap problema per fer-la. El camí està indicat amb marques de color violeta, algunes molt marcades i altres que quasi no es veien.

Pas complicat però que es podia salvar

S'ho van passar bé instal.lant el pas

Però tant fàcil no ho havíem de fer i en un punt, no vam veure un senyal i vam intentar passar per un pas complicat. El Lluís i el Juanjo van fer una instal.lació amb les cordes i el material que portàvem. Van passar els dos homes del grup i també la Sandra i la Marta. La resta, l'Adela, la Gemma, la Rut, i jo mateixa, vam anar pel camí normal que el Lluís havia trobat.

La Sandra amb un arbre espectacular

Arbres espectaculars i fantasmagòrics

El camí continuava amb alguns passos interessants que, per les característiques del dia, estaven molt molls i relliscosos. A dalt feia molt vent i fred i, a sobre, no es veia res, ni tant sols el Turó de l'Home que era allà mateix. En el moment de posar-nos a dinar, moment llargament reclamat per les nenes, va i es posa a ploure. Decidim continuar i buscar un camí de tornada diferent al que hem pujat. Però va ser una opció equivocada, el camí que dibuixa el mapa de l'Alpina (Montseny) no el vam trobar i, després d'una hora de camí s'imposava fer marxa enrera. Cap retret, cap queixa, les nenes ho van entendre perfectament. I just quan va deixar de ploure ens vam aturar a dinar.

Després només quedava arribar als cotxes i cap a Barcelona. Eren prop de les 6 de la tarda i es feia fosc. Tots directes a casa de la Berta i el Lluís, aquella nit sopàvem junts.

LES AGUDES

Coll de Ses Ferreres

2:00’

4:02’

Es pot anar per Sant Celoni (autopista) i agafar la carreters de Santa Fé del Montseny. El coll està al quilòmetre 26, abans d’arribar al coll de Sant Marçal. També es pot anar per Vic i agafar l’eix transversal (sentit Girona). Se surt al Coll de Rebell i cal anar primer cap a Viladrau i després cap a Sant Celoni.

El camí, marcat amb pintura lila surt del mateix coll. Convé, quan s’està a la cresta no confondre’l (o fer-ho a conciència i anar equipats) amb el camí marcat de groc que correspon al camí dels Castellets. Només hi ha un pas complicat, que de fet se surt del camí. Si el trobem vol dir que ens hem desviat deixant les marques. Cal assegurar-lo per passar-ho amb tranquil.litat o esquivar-lo passant per les marques liles. Seguint les marques s’arriba al coll després d’atravessar diverses pedreres. A l’esquerra Les Agudes, si anéssim a la dreta arribariem al Turó de l’Home.

Guia Cartogràfica EL MONTSENY. Editorial Alpina

FITXER TRACKS GPS

Tornar a daltAnar a l'inici