Qui som

21 novembre 2004: Collsacabra. Osona
Anar a l'anterior sortida
A la següent sortida: Cerler, Literola i Llanos de l'Hospital

Era una sortida que vam copiar de les que la comissió d'infants del CEC fa. Però no vam poder anar amb ells perquè l'autocar estava ple. Però ja ens havíem fet la idea i els Gabarró-Solanas i els Anton-Sales hi van anar. Per fer-la més entretinguda, i ja es veu que vam anar molt a poc a poc, cadascú anava amb la seva càmara fotogràfica per fer les millors fotos pel concurs que a nivell intern ens vam muntar. Aquí veureu, quan les tinguem totes, algunes d'elles. La descripció de l'itinerari la deixo per a la fitxa tècnica. Veureu que és molt curt i molt senzill, tothom ho pot fer.

FOTOS GUANYADORES

ESQUERRA: plantes sobre el barranc (RUT)
SUPERIOR: la Irene fent la granota (RUT)

SUPERIOR: la gran Marta amb la petita Rut (CÈLIA)

La Riera de les Gorgues

BCN-Vic per la C-17. Passat Vic en direcció a Ripoll s'ha d'agafar l'Eix Transversal sentit Girona i desviar-se per la C-53 cap a Roda de Ter. Travessem el poble pel pont nou i cap a l'esquerra on enfilem cap a Sant Maria de Corcó. En arribar al km. 10,900 de la mateixa C-53,on hi ha el restaurant La Teuleria (tancat), ens hem de desviar a la dreta. Passem al costat de l'escorxador frigorífic Pate, girem a l'esquerra i deixem el coxte al costat del restaurant Les Gorgues, allà on comença la nostra excursió.

La Teuleria

Salt de la Barra de Ferro

La Teuleria

Recorregut anada i tornada: 8,5 kms

Davant mateix del restaurant hi ha un pal indicador. D'esquenes al restaurant hem d'anar cap a l'dreta. El camí primer és ample però de seguida s'estreta. En uns 15' estem a punt per veure el salt del Cabrit, perimer des del mateix camí i després desviant-nos una mica cap a la dreta. Continuem pel camí veient el final de l'embassament de Sau a la dreta amb unes boniques vistes. Seguint la forma de la muntanya tenim a la dreta la riera de les Gorgues i anem caminant per enmig de la cinglera. Una indicació a terra sota una bauma ens indica que som a prop del salt d'en Nara. La caiguda grossa costa de veure si hi ha poca aigua, queda enmig de la vegetació. Però el curs del rierol que la forma s'ha d'atravessar i mirant amunt es pot veure una cascada, petita però maca, i on segons l'hora del dia, queda reflexada a l'aigua. Uns 20 minuts després s'obre el paisatge, veiem la riera en tota la seva amplitut, al fons ha d'estar el salt de la Barra de Ferro.
Trobem a la dreta un desviament que hem de deixar (ens portaria a l'altra banda de la riera, a Sentfores i a Sant Bartomeu Sesgorgues) fins arribar a on el camí sembla que acabi en una placeta. Hi ha indicadors de BTT. Important. S'ha d'anar a la dreta per travessar la riera de la Bertrana. El camí tot i que hi ha una fita, no es molt evident. Si es tira recte, el camí és la selva i no sembla tenir fi. Molt a prop es veu el salt de la Barra de Ferro i uns engorjats que treuen la respiració.
Nosaltres aquí vam girar cua i vam tornar pel mateix camí, però es pot seguir (per les noves marques de BTT que trobareu) fins a Santa Maria de Corcó.