Qui som

Els Carcaixells
7 novembre 2004: Solius, Baix Empordà

Era aquesta una sortida prevista feia dies, mesos. Ens la va passar la Carme, la germana de la Pilar, que fa segurament tot allò que molts de nosaltres voldríem fer i no sabem ni podem: bicicleta, escalada, alpinisme, esquí de muntanya.... i sense presumir-ne, com allò que li agrada i que ho fa per ella i perquè vol. Gràcies Carme.

Teníem la ressenya treta del llibre La butxaca de Muntanya i altres que vam trobar per internet. Molts grups havien anat i a nosaltres també ens feia molta gràcia. Fer una via ferrada, encara que no ho sigui estrictament, era un nou alicient per a les nostres sortides. De fet, bastant a prop per on passa la via dels Carcaixells va una via ferrada de veritat, via que tots ens vam prometre fer quan aprenguéssim i amb el material adequat.

Erem 12 persones, 3 famílies (Gabarró-Solanas, Moya-González i Anton-Sales) Al final l'Alícia i els nens no van poder venir, la migranya va tenir la culpa. Es possible que no fes falta però vam encordar les nenes (7, 10, 11 i 15 anys) per fer-les passar pels lloc més "perillosos" sense que una relliscada ens amargués el dia i la vida. S'ho van passar molt bé. Un deixem algunes fotos i la descripció de la nostra ruta. Per un error, no vam arribar fins al cim del Montclar, però no ens vam adonar fins que tornàvem a ser als cotxes. Veureu que vam anar amb molta tranquilitat, però així, si no hi ha pressa, és com ens agrada anar a la muntanya, a gaudir del paisatge i a passar-ho bé. I, a més, feia un fantàstic dia calurós de novembre. El fi de festa el vam fer a la platja de Sant Feliu de Guíxols.

Esmorzem al menhir de Can Llaurador. Va estar
segles tombat, fins els anys 80.
  Encordem les nenes per passar el primer franqueig

Tres moments de la pujada: primera dreta, el grup amb el pont i la Marta al pas dels Aritjols
Detall d'un pas de la ruta i vista general dels Carcaixells amb el mar al fons

Els 12 més engrescats     La Marta baixa ajudant-se de la cadena
L'última pujada (a la roca d'en Cama) i l'última baixada. Tothom va quedar amb ganes de repetir una ferrada

Rut, Irene i Gema: Molles amb els castells de sorra   Célia i Marta: Somrients i pensatives

Només queda per dir que ens solidaritzem amb els veïns de Solius que protestaven (tallant la carretera) perquè no volen més urbanitzacions al poble. I tampoc volen un altre polígon industrial quan el que hi ha a prop, diuen, està mig buit.

Volta pels Carcaixells, Solius

Si sortim de Barcelona, com és el cas de la majoria dels que fem les sortides de Nohihaquienspari, hem d'agafar l'autopista de Girona i sortir a Massanet en direcció a Sant Feliu de Guíxols i Palamós. Estem a la C-65 i una mica abans d'arribar a Santa Cristina d'Aro trobarem el trencall a Solius. Haurem agafat la GI-6611. A l'alçada del Mas Pla ens desviem a l'esquerra en direcció a un camp de golf. A la primera bifurcació ens desviem a la dreta i a la segona a l'esquerra fins arribar a Can Llaurador. Allà aparquem en una bifucació de pistes on hi ha un pal indicador.

Can Llaurador

Can Llaurador

TOTAL RECORREGUT

4,5 kms

.Sortim de Can Llaurador pel PR-C 102 deixant a l'esquerra el GR-92.1.
.Passem pel menhir de Can Llaurador. Deixem a la dreta el primer sender que trobem i agafem el que .passa la riera per un petit pont (pas de la Miloca).
.El sender s'enfila dret fins arribar a una minúscula capella dins de la roca. Aquí comença la via.
.El primer tram és un flanqueig fàcil però exposat. LLiguem els nens per precaució.
.Continuem, el camí està molt marcat, fins a haver de salvar una paret recta que superem facilment amb l'ajuda d'una cadena.
.Després ve el pas dels Aritjols amb el pont metàl.lic en pujada que es mou al travessar-ho. Cal fer-ho d'un en un. Hi ha un pas per sota però potser és més complicat. Aquí veiem la via ferrada pròpiament dita, via que, amb el material adient, ens encantaria fer.
.Fem una pujada amb bones panoràmiques i una baixada fàcil, un flanqueig cap a l'esquerra i un altra baixada equipada amb un cordino.
.Deixant un gran roc a l'esquerra arribem al pas de la Canaleta. Seguint recte arribarem sense problemes al Montclar (417 mts) (nosaltres no vam arribar). Cap a l'esquerra anirem als Carcaixells inferiors.
.Seguim baixant per dins del bosc fins a deixar a l'esquerra un sender que va directe al PR-102. Cal vigilar perquè és fàcil confondre's.
.Voregem les roques de la carena on anem trobant algun tram en pendent i equipat amb cadenes.
Trobem l'última pujada forta. Hi ha cadenes i anelles que ens ajuden a pujar a la Roca d'en Cama (tram molt xulo tot i que curt).
.La baixada és en flanqueig i també ens ajuda una cadena i un cordino. La resta del camí fins al PR-102 és suau per dins del bosc. D'allà continuem la pista fins a Can Llaurador.
ELS TEMPS, ELS QUE NOSALTRES VAM FER, ES TROBEN A LA FITXA TÈCNICA.

MAPA DE LA ZONA                                                           FITXER GPS