Sant Joan a Ulldeter
Sant Joan 2004: dos, el Pic de la Dona i el Balandrau
Al Camí del Segre
A Cavalls del Vent

La portada, el millor dela catedral de Ripoll. La resta, massa "modern".
La Rut i la Marta amb els Gra de Fajol al darrera. La boira ens perseguia
Las vam trobar pujant el Pic de la Dona. Hi havia de molts tipus.

Va ser xulíssim arribar al Balandrau.
La vista, excepcional

En aquesta sortida de Nohihaquienspari només es va apuntar, per diverses raons, la família Gabarró-Solanas. Van decidir anar a la zona d'Ulldeter. Quan érem joves i no teníem cotxe, anàvem moltes vegades al Ripollès, però feia temps que la teníem oblidada. Temps, vol dir, més de 10 anys. Era un bon pont, teníem 4 dies, dos per a fer muntanya i dos més per a fer una mica de turisme.

Vam anar a dormir a un alberg dit Pastuira, situat a més de 2.000 metres d'alçada, just a l'inici de l'aparcament de les pistes d'esquí de Valter 2000. El lloc no està malament, potser li falta una mica de manteniment i de pintura però les habitacions són àmplies i hi ha suficient lloc per desar les motxilles i els estris d'excursió. El porten dos germans, una mica retraiguts; els va costar fer relació amb nosaltres. El menjar és normal tirant a bó.

El planning no té misteris:

El dijous pas a pas
Visita a la Catedral de Ripoll i a una exposició sobre l'evolució de l'home. Volta per la ciutat. Dinar i passeig sota la pluja a Camprodon.
Els detalls
Pic de la Dona, 2.784 metres. A la tarda anem cap a Setcases, canviadíssim i cap a Espinavell, gairebé al coll d'Ares.
Dissabte, pas a pas
Pic del Balandrau, 2.550 metres. A la tarda, migdiada i bàsquet.
Per saber alguna cosa més
Recollida, bàsquet, la Roca i Camprodon de nou. Tornada a casa.

PIC DE LA DONA (2.704 mts)

BCN-Ripoll per la C-17. Ripoll-Camprodon per la C-38. I de Camprodon a Setcases i a Valter 2000. Es deixa el cotxe a l'últim aparcament de l'estació d'esquí.

Pàrquing Valter 2000

Coll Portella de Mantet

Pic del la Dona

DINAR I FOTOS

Pàrquing Valter 2000

Des de l'aparcament es passa entre les guixetes dels forfaits de l'estació i el restaurant. El camí deixa a l'esquerra les pistes i segueix el curs d'un rierol sense travessar-lo. Guanya alçada amb bastanta rapidessa. Primer desapareixen els arbrers, després les flors i quan ja quasi no queden plantes trobem, al costat d'un font, el camí que surt a la dreta i que puja a la Portella de Marens. Estem a 2290 mts, hem trigat una mica més de mitja hora. Una mica més endevant el camí passa el riu i arriba al coll, molt ventat. S'ha d'agafar el camí que surt, pujant, cap al NO (els pals indicadors estan trencats). En menys d'una hora s'arriba al cim. La baixada la vam fer pel mateix camí.
Tot el camí està ben fressat i no hi ha pèrdua.

FITXER DE TRACKS

PUIG DE BALANDRAU (2.574 mts)

BCN-Ripoll per la C-17. Ripoll-Camprodon per la C-38. A Camprodon agafem la carretera cap a Setcases i aproximadament al km 6,5 hem de trencar per la carretera que ens durà a Tregurà. Continuem cap a Tregurà de Dalt i, en acabar el poble, la carretera es converteix en una llarga pista que enllaça aquesta població amb Pardinas. La pista passa per la Creu de Fusta i no es troba en excessiu bon estat, però poden passar tot tipus de vehicles. El cotxe el deixem al costat del refugi de Tregurà (en mal estat) gairebé a mitat de pista i després d'haver passat el desviament cap a la Fontlletera (pista tancada).

Refugi Tregurà

Refugi de Tregurà

PUJADA: 3 kms

BAIXADA: 3,8 kms

A l'altra banda de la pista on hi ha el refugi surt el camí. Només salvar el primer "repechón" ja es veu el Balandrau. Es tracta d'anar pujant turonets i guanyar alçada. Hi ha camí marcat amb fites però de fet es pot pujar per tota la carena.
Per baixar anem pel coll dels Tres Pics. Els Tres Pics que hi ha entremig es poden fer o es pot anar pel camí que va per la banda de la vall del Fresser. A l'arribar al coll, en comptes d'agafar la pista de la Font LLetera tirem torrent avall, el travessem i anem a petar a la pista per sortir el més a l'oest possible, el més a prop del refugi possible per recollir el cotxe. La tornada és una mica més llarga que l'anada.