Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió als Estanys de la Pera

Desnivell: 200 mts
Durada: 1:15'
Edat recomanada: + 3 anys
Punt de sortida: Refugi, àrea recreativa i aparcament de les Pollineres
Com arribar-hi: S'ha d'arribar a Martinet per la N-260, Eix Pirinenc. Si venim de la Cerdanya just després de l'hotel Boix hi ha el trencall que hem d'agafar. Si venim de l'Alt Urgell, ens haurem de desviar just abans de l'esmentat hotel. La carretera és estreta i amb molt revolts. I fins a l'aparcament de les Pollineres es pot anar per Cap de Rec (asfaltat fins al refugi i pista en bastant mal estat fins), o bé per Aransa (asfaltat fins a les pistes d'esquí de fons i després pista acceptable). El segon itinerari és més curt.
El refugi envoltat de cavalls sota la vigilāncia del Perafita
  Bosc, llac i refugi dels estanys de la Pera. Agost 2005

De l'aparcament continua una pista en direcció nord (a la dreta deixarem la que va al refugi de Cap del Rec). La tenim com a referència però de fet, nosaltres el que fem és seguir les marques del GR 11/10 (blanques i vermelles) que van pel mig del bosc i que creuen continuament la pista. El camí travessa un rierol (deixem la pista a l'esquerra) i enfila de dret cap al refugi dels Estanys de la Pera (628 75 00 99). També podem anar-hi seguint la pista.
Per arribar als llacs haurem de desfer una mica la pista, a la primera curva un sender ens porta al Gran i una mica més avall, el petit. Vigilants, trobem els cims del Perafita i del Monturull.

OBSERVACIONS
Sovint hi ha cavalls, isards, i també es poden veure marmotes.
A la zona de l'aparcament i dels llacs hi sol haver, a l'estiu, molta gent.