Al llistat de les sortides amb nens petits
Excursió als Ulls de Joèu

Durada: 1:15'
Edat recomanada: + 3 anys
Punt de sortida: Refugi Era Artiga de Lin
Com arribar-hi: Entre Bossost i Viella, N-230, hi ha un trencall cap al poble de les Bordes i aquí cap a l'Artiga de Lin. Es un camí asfaltat, estret, que vorejant el riu Joèu ens porta fins al refugi, 8,5 quilòmetres.Aquest està situat en un circ rodejat de muntanyes de més de 2.000 metres.

L'aigua té una força
espectacular. Abril 2003.

Des del refugi seguim la pista cap al fons del circ. Un pont ens permet passar a l'altra banda del riu per donar la volta i començar a pujar. Ens trobarem a sobre de la cascada per on surten les aigües: els Ulls del Joèu. Amb molt de compte hem d'agafar el senderó que ens portarà a la base de la cascada, quan es converteix en riu (després d'una petita presa). Passem el riu i continuem fins a sortir a la carretera. Ens faltaran uns minuts per arribar a on tenim el cotxe.

OBSERVACIONS
Els Ulls del Joèu és un surgent d'aigües espectacular, per quantitat i força. Aquestes aigües són les que s'amaguen al Forat d'Aigualluts i que recullen el desglaç de les glaceres de la Maladeta i l'Aneto.
El refugi de l'Artiga de Lin està situat en un circ rodejat de muntanyes de més de 2.000 metres. Si aneu a la primavera, quan encara hi ha neu a les muntanyes es poden veure caure allaus. També es possible que la carretera de les Bordes a l'Artiga estigui tallada per algun allau (primavera) o per massa neu (hivern).