Pedalant per la Garrotxa
12 novembre 2006: 40 quilòmetres i una caiguda

Aquesta sortida feia bastant temps que la volíem fer. Érem els Anton-Sales, els Aguilar-Planas, els Gabarro-Solanas, els Moya-Gonzalez, els Parron-Casanova i en Marcel. Era la primera vegada que junts fèiem una via verda. I vam adapatar-nos la del Carrilet que va de Ripoll a Girona. Per nosaltres va ser Les Preses-Les Planes d'Hostoles i tornar: prop de 40 quilòmetres.

Havíem quedat a les 9:30 h a les Preses, a on alguns havien de llogar les bicicletes. Vam anar arribant, però després dels comentaris sobre l'esmorzar que havien fet els Parron-Casanova a l'hostal Vertisol al voltant de la truita de bolets, molts del grup van pensar que abans d'agafar la bici el millor era anar a provar aquest entrepà.

Vam sortir a les 10:50 de les Preses dirigint-nos a Sant Esteve d'en Bas, en aquest tram el camí va passant per camps de conreu. Mes endavant creuem la carretera per arribar al port del Coll d'en Bas, els més atrevits van fer la pujada sense dificultats i els altres caminant. Després el camí va en decens, aqui la vegetació de tardor es fa notar. Ens apropem a l' Ermita romanica de Sant Miquel de Pineda. Fem una parada per poder fer les fotos i descansar. Continuem i el camí cada vegada fa més baixada fins arribar a Sant Feliu de Pallarols, continuem una mica més de camí. Fins que la gana apreta i decidim donar la volta. Dinem a Sant Miquel de Pineda. I preparats per tornar. De tornada la Gemma agafa una baixada pel dret, cau i es queixa molt del dit. Continuem fins el Bar La Casella a on prenem un cafè i l'Ignasi decideix anar a buscar el cotxe per agafar a la Gemma. Els altres continuem el camí.

Tot queda en un ensurt i la Gemma està bé.

Acabem l'excursió molt satisfets i contents i ja pensem quina més en podem organitzar.

Ignasi Parron i Montse Casanova

Preparadíssims, i amb casc La Cèlia i la Marta arriben al coll Només van caminat l'última curva

Adela, li costa però arriba

Estil total, el coll se li va quedar petit
  Un descans al coll d'en Bas

Cap problema per al Miquel, el Junajo i la Pilar, estan en forma

En Roger puja com un gran
    Esperant a Sant Feliu de Pallerols
Tothom tenia molta, molta gana. Dinem a l'ermita de Sant Miquel de Pineda.
Acaben fent el coll caminant, després de la caiguda de la Gemma

Via verda Olot-Girona -parcial-

Per arribar des de Barcelona al punt de sortida, no de la Via Verda sinó del tram que nosaltres vam fer hi ha moltes vies. Nosaltres vam escollir la de peatge, és a dir, pujar per l'AP-7. I aquí, segons la família, dues variants:
1. Sortir per Cassà de la Selva i l'aeroport i anar per Anglès fins a Les Preses i fins a l'estació de l'antic carrilet d'aquesta localitat.
2. Sortir a Girona Nord i anar per autovia fins a Banyoles. Es continua fins a Olot per Besalú i Castellfollit. Aleshores s'ha de travessar Olot seguint les indicacions de Les Preses i un cop al poble buscar l'estació.
Si es ve de la zona de Vic o de Ribes de Freser, cal anar fins a Ripoll (C-17) i prendre direcció Camprodón. Just passat Sant Joan de les Abadeses, agafar pel túnel de Capsacosta (no confondre amb la collada de Capsacosta) i sortireu a Olot, traveseu-lo i aneu cap a Les Preses.

DISTÀNCIA DEL TRAM

TOTAL ATURADES: 2:05'
TOTAL KMS: 38,6

EN BICI:
Les Preses-Les Planes d'Hostoles i tornada.
No té pèrdua, es fa seguint el camí de l'antic carrilet. Primer la ruta planeja al costat de la carretera i pels camps del voltant de Les Preses. Passada la carretera s'inicia la pujada que s'endureix després del restaurant la Casella. És l'arribada al Coll d'en Bas, dret, però molt curt i que es pot fer bé. És un petit tram asfaltat de l'antiga carretera (ara hi ha un túnel). La baixada també és curta i dreta fins a trobar de nou la carretera. La via segueix cap a la dreta bastant encaixonada. És una baixada suau, però constant (ho notarem a la tornada) que arriba fins a Sant Feliu de Pallarols i Les Planes d'Hostoles.

TRACK GPS (falta el tram de tornada entre La Casella i Les Preses)