2003
Sortides amb flors

En bici pel Feliuet
11 d'abril de 2010: de Quart a Sant Feliu de Guíxols

14 ciclistes per la via verda. 14, nosaltres, i centenars de persones més. Sobre tot entre Quart i Cassà, fins tot hi havia un parell de Messis petits (era l'endemà de la victòria del Barça al Bernabeu). Després tot va ser molt més tranquil. S'agraia.

Vam ser 4 famílies les que ens vam trobar per fer aquesta ruta. I des d'aquí donem la benvinguda al Carmelo, la Maria i l'Adrià. Tot i que fa temps que fan sortides del tipus Nohihaquienspari i que han provat d'arrossegar altres famílies, no havíem coincidit. I, per fi, ens hem conegut personalment. Això va bé, a veure si animem la cosa.

El carrilet dit el Feliuet anava de Girona a Sant Feliu de Guixols i va deixar de funcionar l'any 1969. El camí està molt ben condicionat com a via verda i molt ben senyalitzat. No té pèrdua. Nosaltres vam decidir començar la ruta a Quart, al Gironès, en comptes de fer-ho a Girona ciutat per estalviar-nos el tram més urbà del recorregut i, de pas, la ruta ens va quedar una mica més curta, 32 quilòmetres. A Quart cal anar a l'antiga estació del carrilet. Hi ha un aparcament al costat de la llar d'avis. Vam dinar a l'estació d'abans de la Santa Cristina d'Aro (on hi ha un restaurant) i vam acabar el recorregut a la platja de Sant Feliu de Guixols, on el valent d'en Roger es va banyar tot sencer.

Quart, preparatius abans de la sortida
Hem superat la primera rampa. Endavant

Cassà de la Selva. Una màquina de llet fresca fa les delícies dels ciclistes
La Rut, amb doble pont, el del tren i la torre elèctrica

Estat de les torres elèctriques més d'un mes després de la nevada del 8 de març que va deixar mig Girona sense llum

Hem arribat a Sant Feliu de Guixols, la platja ens espera

En Roger, sortint de l'aigua, i l'Adrià, volent entrar
Les nenes es miren molt l'aigua, però està massa freda. I no duen banyador

Si heu de llogar bicis, a Quart només obren els festius i de 9 a 14, poc marge diria jo.
Nosaltres, per tornar a recollir els cotxes, vam optar per agafar l'autobús de la TEISA -comproveu horaris segons data i dia de la setmana) fins a Quart, tot i que també podeu fer el camí a l'inrevès.