Recordant el Montgrony
25 de febrer de 2012: bona caminadeta i bon dinar

Feia temps que no sortíem amb la Mari i el Josep. I tots quatre en teníem ganes. Ells van proposar el lloc -Santuari de Montgrony, a Gombrèn- i el Lluís i la Berta van buscar una caminada allà a la vora per fer boca. Així, cap a les 12, tard, ja ho sé, ens lligàvem bé les botes i començàvem a caminar al voltant del santuari, on després dinaríem. El camí rodeja el Puig de Sant Pere, de 1.644 mts. No és una volta massa llarga, la justa per una matinal d'anar fent xino-xano. Abans de tornar al santuari no oblideu visitar (si esta oberta o aconseguiu les claus) l'ermita de Sant Pere de Montgrony -romànica- amb vistes al Pedraforca i uns voltants molt apropiats per passar una bona estona, jugar o fins i tot dinar.

Feia també molt temps que no trepitjàvem aquella zona i no la recordàvem exactament com era. Després de dinar, i per baixar el menjar i el beure vam anar fins a un refugi lliure i bastant fet pols, on havíem passat algun cap de setmana ara ja fa dècades. Bons records.

Aquesta circular és totalment apta per anar amb nens petits i també amb gent gran. La posaré a l'apartat "AMB NENS". Però sapigueu que aquesta zona està plena de vies d'escalada de diferent dificultat, une al costat mateix del Santuari. I ara, quatre fotos. Que us entrin les ganes d'anar-hi.

Trobem indicadors a l'inici, després ja no hi ha
Voltors sobre nostre

Ermita
Majestuós Pedraforca

Darrera l'ermita, vestigi de la història

Davant l'ermita
Uns minuts de descans

De l'ermita al Pedraforca
Zona d'hostal

El santuari del Montgrony

Al voltant del Santuari del Montgrony

El cotxe el deixem al costat del Santuari del Montgrony. Per arribar-hi podem anar des de la C-17 o bé des de la C-16.
Per l'autovia C-17 (Barcelona-Ripoll) i la N-152 hem d'arribar fins a Campdevànol (entre Ripoll i Ribes de Freser). Agafem cap a Gombren per la GI-401 (de Campdevànol a Guardiola de Berguedà) passem el poble i seguim fins a la cruïlla que indica cap al santuari de Montgrony.
Des de la C-16 s'ha d'arribar a Guardiola de Berguedà i allà agafar direcció cap a La Pobla de Llillet per la B-402 -al límit de la província de Girona es converteix en GI-402-. Hem de seguir per aquesta via fins al trencall del santuari de Montgrony -si arribeu a Gombren, us heu passat-.

Santuari de Montgrony

Refugi de les Planelles
Coll Roig
Gir cap a l'oest i baixada
Ermita Sant Pere de Montgrony
Descans i fotos
Santuari de Montgrony
TOTAL ATURADES:     55'

Desfem una mica el camí per la carretera que hem vingut fins a una gran curva d'on també surt una pista. Podem anar per la pista o bé per un caminet -bo tot i el nom que té: el Mal Pas- que surt a la dreta de la carretera i va per l'esquerra del torrent. La pista i el camí s'ajunten al refugi de Planelles, on també trobem un cartell indicador. Seguim per una pista bastant trencada per treballs fets al bosc. Hi ha diverses pistes i camins però, més o menys, seguim el que ens portaria al Forat de Sant Hou -una sima important-. Més endevant trobem una pista, que seguim fins al coll Roig, el punt més alt de l'itinerari (1.519 mts).
Del coll seguim cap al sudest (per pista) fins arribar a la carena i aleshores canviem de sentit i de tipus de camí: anem cap a l'oest, per un corriol i en forta baixada. Estem rodejant el Puig de Sant Pere. Ja ben a dins del bosc el pendent no és tant pronunciat però el camí es desdibuixa. De fet, es pot anar per tot arreu fins arribar a l'ermita de Sant Pere de Montgrony. D'aquí al santuari i restaurant, és només una petita estona de baixar escales.