Bony Neres, l'alternativa
4 de maig de 2013: cim andorrà poc conegut

Bony de les Neres, cim poc conegut que vam coronar el 4 de juny. No era el que volíem pujar però vam haver de deixar els cotxes 450 mts per sota del previst i no va ser possible arribar fins al Casamanya com ens havíem proposat. La carretera d'Ordino entre el poble i el coll està tallada a 3 quilòmetres i mig del poble i fins al coll. Si que es pot arribar des de Canillo. Es veu que, per la neu, esllavissades, etc, la tallen a l'hivern, però ja era maig i no ho sabíem. Al trobar-nos amb aquest contratemps vam canviar d'objectiu. On estava tallada la carretera surt una pista, que vam agafar. Vam deixar els cotxes en el punt -indicat- que del GR que des d'Ordino, puja al coll. El camí, molt maco. La font, sense aigua.

Casamanya: era el nostre objectiu, però no va poder ser
A la Font de la Navina, primera parada

Coll d'Ordino. Barreres que no ens van deixar fer la ruta prevista

Així estava el camí de pujada. La neu apartada per què puguessin pujar els tot terrenys a les antenes
La Cèlia i la Marta ja han arribat al cim, les primeres
Al cim del Bony de les Neres, esmorzant

Des del Bony de les Neres cap al Sud

De baixada, nova paradeta al coll d'Ordino

Fàrfara o tussilag, de les poques flors que hi havia

Bony de les Neres, 2.228 mts

Per arribar a Ordino hi ha diferents alternatives:
. Des de Barcelona:
A2 fins a Cervera-Guissona-Pons-La Seu-Andorra-La Masana-Ordino-Coll d'Ordino
A-58 fins a Terrassa, fins a Manresa per autopista o per la C-55, Berga, Túnel del Cadí, La Seu-Andorra-La Masana-Ordino-Coll d'Ordino
. Des de Lleida:
C-13 o C-12 fins a Balaguer, després C-26 fins a Artesa i C-14 (ve de Tàrrega) fins la Seu-Andorra-La Masana-Ordino-Coll d'Ordino.
. Des de la zona de Girona, fins a La Seu per la C-66, C-26, túnel de Capsacosta o Collabós, C-26 fins a Camprodón i Ripoll, N-152 fins a Puigcerdà i N-260 fins a la Seu. La resta igual.

Un cop a Ordino, la primera rotonda a la dreta ens porta al Coll d'Ordino. Espero que pugueu arribar-hi. Sinó, allà on tallen la carretera hi surt una pista a l'esquerra. En un eixample es poden deixar els vehicles. Està indicat el camí -GR- al coll d'Ordino.

Al coll d'Ordino també es pot arribar des de Canillo. A l'entrada del poble venint d'Andorra la Vella hi ha el trencall. Aquesta via, al maig de 2013, no estava tallada.

Sortida

----
TOTAL ATURADES:   55'
DISTÀNCIA TOTAL:  8,2 kms

Sortim del punt on deixem els cotxes. El GR puja molt dret però sense pèrdua. Arribareu a la Font de la Navina on el camí toca una de les curves de la carretera. D'aquí surten dos camins, s'ha d'agafar el de l'esquerra i continuar fins al coll, deixan algun camí que surt a la dreta.
Un cop al coll, hem d'agafar cap a la dreta, camp a través primer i per una pista després fins al cim. Hi ha unes antenes i vistes cap a Encamp i Canillo.
Si anem a l'esquerra -molt més llarg- pujaríem al Casamanya.