Bonic Salt de Guanta
14 de maig de 2013: a prop de Barcelona, curt i pla

Aquesta excursió es va fer l'1 de Maig del 2013. Es tracta d'una curta i agradable passejada de 4km d'anada, sense gairebé desnivell entre camps de conreus, oliveres i muntanya, fins arribar a la Font del Bou, un lloc preciós on descansar i menjar alguna cosa (hi ha una taula de pedra amb bancs) situada a cinc minuts del Salt de Guanta. Aquest és un salt de 40 metres que cau a tocar dels nostres peus.
Al estar al costat de Sabadell s'hi pot accedir molt fàcilment des de Barcelona i l'àrea metropolitana. El salt no sempre té aigua, i durant l'estiu es probable que no en porti, a menys que hagi plogut uns dies abans. L'aigüa cau des de 40 metres entre mig de roques. Ens hi podem acostar fins a gairebé tocar-ho. Podrem mullar-nos els peus o si ens atrevim, fins hi tot ballar-nos en alguna de les piscinetes que hi ha.
Aquesta excursió va fer-se amb nens i nenes de 4 (Martí), 5 Laia, i 9 (Judith, Joel i Sergi) anys sense cap mena de problema. La excursió segueix la pista principal tota l'estona. No hi ha gairabé desnivell, excepte alguna petita pujada. Aquesta sortida l'hem fet a ritme molt, molt tranquil.

Daniel Llorca

Els peques: Laia, Marti, Joel, Sergi i Judith descansant
Peques a la font del Bou

Creuant el riu per veure el salt. Estava una mica freda!!!
Família Llorca – Cota i Calero Garrido al salt de Guanta

Mirant el salt
Tot el grup
Judith i Tere amb el salt al fons

Remullant-se els peus
Martí al naixement de la riera de Guanta

Família Calero

Salt de Guanta

S'ha d'arribar fins al castell de Sentmenat al costat del poble del mateix nom del Vallès Occidental. Hi podem arribar des de Sabadell per la C-1413a, des de Polinyà i Santa Perpètua per la B-142 o des de la carretera de Granollers a Sabadell C-155 i després la B-142.

Castell de Sentmenat

Font del Bou
Dinar
Salt de Guanta
Fotos i descans

Castell de Sentmenat

TOTAL ATURADES:   3 hores
DISTÀNCIA TOTAL:    4 kms

L'excursió comença seguint la pista que hi ha al costat de l'aparcament. Caminem seguint la pista principal, inicialment entre camps i passant al costat d'una masia, Can Fruitós. Anem recte, sense desviar-nos, més tard endinsant-nos al bosc. Al cap de poc creuem la riera de Sentmenat per unes pedres a la dreta del camí, direcció a la masia de Can Senosa. Arribem a una pista més ample que continuem en la mateixa direcció, poc després creuem un petit pont de ciment, si es fixem una mica, veurem una imatge de la Moreneta amb flors a la dreta. Comença una mica de pujada i arribem a una cruïlla, a la dreta una pista amb indicacions del Salt del Corro, la ignorem i seguim a l'esquerra. Al cap de poc veiem la masia de Can Senosa, amb arbres fruiters al voltant. Passem de llarg i continuem el camí al costat de camps d'oliveres. Al fons veiem el mas de Guanta, entre casa i torre, situat dalt del Salt. Al cap de poc la pista gira de manera pronunciada cap a l'esquerra, poc metres després un corriol apareix a la dreta que s'endinsa entre pins. El seguim, fa baixada, a lesquerra hi apareix la riera de Guanta. Continuem recte, al cap de poc el camí es bifurca i segueix recte o puja. Seguim recte i arribem a la Font del Bou. Un lloc encisador on poder descansar i menjar alguna cosa. Si creuem el riu per unes pedres o per l'aigua, no arriba als genolls, o si desfem el camí, un parell de minuts, fins arribar a la darrera cruïlla i agafem el camí que puja, arribarem de seguida al espectacular Salt de Guanta.
Per tornar al cotxe desfem el camí d'anada.