Tossal Mercader, tot neu
30 de desembre de 2015: a dalt sense pensar-ho
De nou la neu ens va canviar d'objectiu. La idea era acostar-nos a l'estany de la Font Viva (Porté, Catalunya Nord) passant pel de Coll Roig. Estan a una de les rutes de pujada al Carlit. Però la carretera està tallada i decidim canviar de ruta. Deixem el cotxe al coll de Porté-Puimorens just on hi ha l'estació d'esquí i ens enfilem. Així, directament, sense haver decidit previament fins on arribaríem. I vam arribar al cim del Tossal Mercader. No és un gran cim però si que té unes fantàstiques vistes als 360 graus, és a dir, miris on miris.
La pujada la vam fer majoritàriament per la pista però la baixada va ser directa, camp a través sense donar opció al camí. I això ho van notar els genolls de la Berta durant moltes setmanes. La genollera s'havia quedat al cotxe.

Tossal Mercader, 2.527 mts

El deixem al coll de Puimorens, allà on està la base de l'estació d'esquí de Porté. Des de Puigcerdà hem d'agafar la carretera de França (N-16 i a la Guingueta la N-20) que passa per Ur i per la Tour de Querol i Porta. No hem d'entrar al túnel, en aquest punt la carretera es converteix en N320. Deixem el cotxe a l'aparcament

Aparcament Porté

Cim
Dinar
Aparcament Porté
----
TOTAL ATURADES:   1:10'
DISTÀNCIA TOTAL:   9,6 kms

Creuem la carretera i anem cap a l'esquerra de la vall que hi ha davant fins a trobar una pista que rodeja el Tossal. Poc després d'una caseta elèctrica deixem la pista a l'esquerra i ens enfilem mutanya amunt també tirant cap a la nostra esquerra fins que trobem una altra pista. La seguim gairebé fins al final en què tirem pel dret muntanya amunt.
Per baixar decidim anar directes, pel dret, fins a la pista d'abaix de tot.