De Malniu a Engorgs
29 de desembre de 2015:
Segon dia de la nostra estada a la Cerdanya per Nadal i l'excursió més llarga de les tres que vam fer. Llarg fins al refugi de Malniu (s'ha de pagar per deixar el cotxe a l'aparcament) i llarga també per la caminada fins al refugi lliure d'Engorgs -Joaquim Folch i Girona- i al circ del mateix nom. Tot i això és una excursió apta per a tots els públics, només s'ha de vigilar una mica al travessar alguna tartera. Però hi ha recompensa i el paisatge ho val. Ho podeu comprovar vosaltres mateixos.

Refugi d'Engorgs, 2.352 mts

EN COTXE: Per arribar al refugi de Malniu hem d'agafar la carretera GIV-4031 que va de la N-260 (passat Ger si veniu de Puigcerdà o per All si veniu de la Seu d'Urgell) fins al mateix refugi passant per Gréixer, Meranges i Girul. Tota la via està asfaltada.

Refugi de Malniu

---
TOTAL ATURADES:   1:20'
DISTÀNCIA TOTAL: 9,5 kms

Sortim del refugi de Malniu en direcció oest i deixem a la dreta el camí que puja més direct al Puigpedrós, el cim de quasi tres mil metres que domina la zona. La nostra ruta, marcada amb fites, segueix fins arribar al barranc que baixa del refugi d'Engorgs i resegueix tota la muntanya travessant diferents corriols, torrents i barrancs. Poc a poc la vall s'obre i podem contemplar el circ d'Engorgs al davant i el Puigpedrós a la dreta. El refugi, punt final del nostre itinerari d'avui, el tenim al mig de la vall.