Camino Antonio
30 d'octubre de 2016: aquest cop amb el Josep i la Mari

És una de les excursions fàcils i maques que es poden fer des de Benasc. Una matinal que pots allargar tant com vulguis contemplant l'Aneto des del Pla d'Aigualluts o pujant (costa una mica més) fins al Coll deth Horo per a veure la Vall d'Aran. En aquest recorregut circular no pot falta una bona aturada al Forat d'Aigualluts per on s'amaga l'aigua que apareix als Ulls de Joeu, a la Vall d'Aran.

El que es veu si mires enrera al començar a pujar des de la Basurta a la Renclusa

I això si mires amunt
Primera etapa assolida, el refugi

El panorama se'ns obre magnífic. Al fons el pic d'Aigualluts i el coll deht Horo
Pujada per saltar a Aigualluts

Safrà de muntanya, no hi havia gaires flors més
Rierols al pla d'Aigualluts

Aneto, i punt
Quin lloc més bó per dinar!!!!

Lluís iniciant la tornada
Primer plat, cascadetes amb el Josep

Forat d'Aigualluts

Tornada al pla de la Basurta, un passeig

Pla d'Aigualluts pel Camino Antonio

D'allà on vingueu heu d'arribar fins a Benasc (Osca). Seguiu per la carretera A-139 com si vulguéssiu anar França -no hi ha connexió- i quasi al final trobareu un desviament a la dreta cap al hotel de Llanos del Hospital i cap al Pla de la Basurta.En temporada d'estiu el cotxe s'ha de deixar aquí i un bus, que s'ha de pagar, et porta fins a la Basurta. És l'inici de la nostra excursió, i també de moltes altres.

Aparcament

----
TOTAL ATURADES: 1:40'
DISTÀNCIA TOTAL:   9,3 kms

La idea era sortir del Pla de la Basurta però hi ha tants cotxes que hem de deixar el nostre bastant abans, a la carretera. Sóns uns metres més però no importa. Al pla de la Basurta agafem el camí que porta al refugi de la Renclusa (està indicat). Puja bastant i sense treva però això fa que no es fac llarg. És el tram que farem i que coincideix amb la ruta de l'Aneto. Al refugi ens separem i agafarem cap al colladao de la Renclusa i el Pla d'Aiguallut (també indicat). Només hem de seguit el camí. Al cop d'iniciar la baixada ja veiem l'espectacle del pla amb les muntanyes que toquen a la Vall d'Aran al fons.
Per tornar hem de mirar l'Aneto i tirar a ma dreta. Trobarem cascades i rierols que es perden al Forat d'Aigualluts, parada obligada.
I seguir el corriol fins a la Basurta