Cap Roig-Castell-Cap Roig
11 de maig de 2019: magnífic recorregut a la vora del mar

Es vam plantejar aquest recorregut com una circular, anar per l'interior i tornar a ran de mar. Vam trobar molts tracks que feien el recorregut però cap d'ells s'ajustava al que ens interessava, així que els vam anar combinant. Per això no poso l'enllaç a cap d'ells. És una ruta amb poc desnivell, Cap Roig està a uns 160 mts i s'arriba al nivell del mar, però hi ha forces pujades i baixades per salvar els sortint rocosos de la costa brava. He calculat el desnivell acumulat que el desnivell acumulat és d'uns 300 mts.

Vam decidir sortir de Cap Roig i vam aparcar al costat dels jardins, on a l'estiu fan el Festival de Música. L'anada la vam fer per una pista transitable per a vehicles que va paral·lela al mar; de fet, és la més propera a la costa i hi ha baixades a diferents cales. Vam passar per la Barraca d'en Dalí, que un mecenes de la zona, amb una història suculenta, li va fer fins arribar a la Cala Castell (ja se que ara se li diu Platja Castell). Després d'una curta visita al poblat Ibèric que hi ha vam agafar el camí de la costa per no deixar-lo en cap moment fins a la cala El Crit. Aquí ja vam tirar cap a l'interior (pujada forta) fins a enllaçar amb la pisa que havíem agafar a l'anada.

Acabada la ruta, a dinar, visita a Sant Feliu de Guixols i cap a casa.

Cabana d'en Dalí

Cala Corbs des del Mirador dels Canyers

Cala Estreta
Construcció a la cala Cap de Planès

Terreny en descomposició que amenaça platges

Baixant a la cala el Crit

Forat per passar per la cala El Crit.
Des de dalt, no quedava clar com s'havia de fer.

Nom de l'excursió

Per arribar als Jardins de Cap Roig us heu d'acostar a Calella de Palafrugell i seguir les indicacions que hi ha als carrers.
A Calella hi arriba la GIV-6546 des de Palafrugell, poble al que podeu accedir bé des de Sant Feliu de Guixols i Palamós per l'autovia C-31 o bé des de Girona i La Bisbal d'Empordà per la C-66.

Sortim de l'aparcament i baixem del turó de Cap Roig pel GR-92 que recorre la costa. Arribarem a una cruïlla de tres camins, hem d'agafar el del centre per anar pel carrer de la Cala Estreta, a la dreta segueix el GR (és una altra manera d'arribar a Castell) i a l'esquerra és un dels camins per anar a la cala el Crit (tornarem per aquí). És un carrer sense asfaltar però apte per a cotxes, de fet, és l'entrada per als vehicles de les cases que estan a primera línia de costa.
No hem d'agafar ni els camins que surten a la dreta i que van més per l'interior, ni els que, a l'esquerra, ens portarien al camí de ronda. D'aquesta manera arribarem a la Barraca d'en Dalí i més endavant a la Cala Castell.
Pugem al poblat Ibèric i comencem la tornada, ara si, pel camí de ronda de la costa.
Nosaltres el vam fer fins a la Cala El Crit, uns trams pel bosc i altres directament per la platja (no era encara època de banyar-s'hi).
A l'arribar a El Crit (baixada forta) sembla que no hi hagi manera de passar d'un tram a l'altre de la platja (un és de còdols grans i l'altre de sorra) però ho trobareu. D'aquí comença una forta pujada que us portarà a les pistes per les que hem anat a l'anada.