Riera de Riells
22 de setembre de 2019: perill!!! va caure una gran roca a la riera

Segona setmana seguida que fem una riera. Aquesta és molt diferent de la de Carme. La de Riells és molt més petita, hi ha molta vegetació (quasi és la selva) i té molta més aigua. Ara bé, les dues porten aigua molt clara.

Ens endinsem en una zona del Parc Natural del Montseny força desconeguda per nosaltres. Segur que a l'estiu hi ha molta més gent però aquest diumenge de setembre, vem trobar ben poca. Millor.
El camí surt de l'abadia de Sant Martí de Riells del Montseny, el núcli originari del municipi de Riells i Viabrea (vía/camí a Breda, el poble del costat). I el que fa és seguir el curs de la riera de Riells amb algunes cascadetes i tolls on -segons el temps, seria possible banyar-s'hi. Té alguns punts claus, com el Clot de l'Infern i el Grog Negre, que, com molts altres també te la seva llegenda.

Primer vas per una pista (pots fer "incursions" a dreta i esquerra per a veure la riera) i després ja agafes el camí que va al costat de l'aigua. Després de passar per primera vegada la riera per uns troncs nosaltres no vam tenir clar el camí i vam pujar vessant amunt fins arribar a una pista. Però el camí correcte seguia amunt i va ser el que va agafar una família a la que vam trobar després. Nosaltres, després d'haver estat al Gorg Negre, feiem el camí de la riera de baixada per passar pel tram central de la riera; ells ho acabaven de fer. Estaven molt esverats perquè just després passar el tram més estret i espectacular havia caigut una roca de grans dimensions que va deixar molt inestable el terreny i va bloquejar el pas per la riera.
Vam recular nosaltres també indicant-los com s'hi arribava a la pista per tornar a l'abadia on teníem tots els cotxes. Ja més tranquils (sobre tot el nen i la nena) vam explicar a la informadora del parc el que havia passat per tal que ho transmetés a la direcció del parc i prenguessin les mesures oportunes.

Malgrat l'ensurt de la pedra, aquesta excursió, si es pot seguir fent, és maquíssima, vas passant el riu de banda a banda i les cascadetes, tot i que petites, tenen un gran encant.

Vam acabar dinant al restaurant Bell-lloc, al darrera de l'Abadia. Prou bé. També és hostal

FOTOS:
VERTICALS: 340 x 453
HORITZONTALS: 500 x 375

Abadia de Sant Martí de Riells i Creu de terme

Raconets molt especials de la riera
Castanyers centenaris

Hem creuat molts cops la riera
Berta al Gorg Negre

Riera de Riells del Montseny

Agafeu l'autopista AP-7 i sortiu per Sant Celoni-Montseny (sortida 11). S'agafa la C-35 cap al nord i girem cap a Breda per la GI-552. Al poble hem de trobar el desviament que indica Riells. és la BV-5151. Són 6 quilòmetres de curva contínua que ja ens va avançant el paisatge que trobarem.

La carretera asfaltada acaba a Riell. Davant l'abadia i la creu de terme hi ha espai per a deixar el cotxe, almenys al setembre.
Ens posem d'esquenes a l'abadia i agafem la pista que tenim al davant. L'itinerari no està indicat així que és molt oportú anar seguint el track que podeu consultar/baixar al final d'aquesta fitxa.
El primer tram del recorregut segueix el GR Canigó. Trobareu que el GR gira a la dreta. Nosaltres hem de seguir rectes però és xulo anar fins a un petit pont que travessa la riera que passa per la dreta.
De tornada a la pista principal passem un altre pont i seguim uns 100 metres més fins que veiem un pont de fusta a l'esquerra que passa la riera. És quan hem de deixar la pista principal i seguir el camí a tocar de la riera. Trobem un conjunt de castanyers centenaris. Travessem un parell de vegades la riera i veiem com les parets cada cop són més altes i estan més a prop. Estem arribant al Clot de l'Infern. Aquí és on nosaltres -per error- vam tirar vessant amunt i on va caure la gran roca.
Si es pot seguir, travessareu dos, tres, quatre cops més la riera fins a un moment en què el camí troba una petita pista. Per l'esquerra arribeu al Gorg Negre, a la dreta sortireu al revolt d'en Formiga que tot avall us portarà de nou a l'abadia. Aquest és el camí pel que vam tornar.
Un cop al Gorg Negre, maquíssim, coquetó, si travesseu la riera i pugeu amunt arribareu a l'indret anomenat Dues Rieres que és on es troben la de Riells amb el Torrent de Can Bernat. Aquí també hi ha una gran bauma amb pintades i un gran faig al davant.
Nosaltres només vam arribar fins aquí, no vam veure camí per a seguir més. Tot i això, una ressenya del 2012 explica que s'hi pot arribar a una cascada de 7 metres.
El track mostra també una tornada que no va pel costat de la riera però nosaltres no no la vam fer.