Castell de Miralles
26 de gener de 2020: ... i tres cims enmig del fred i la boira

Circular matinal que comença i acaba al Castell de Miralles. El que queda està dividit en dues parts i l'estan rehabilitant. El fet de començar i acabar en aquest turonet obliga a baixar primer i pujar al final. No m'agrada, però és el que hi ha. És un recorregut entretingut ja que passa per diferents tipus de camins: pista, corriols, baixades fortes, carenes, etc.
Hi ha un punt -quan des de la pista has de pujar per buscar la carena- que s'ha de vigilar de no passar-se el trencall. Està poc indicat i no es veu gaire el camí que des de la pista s'endinsa en el bosc. Nosaltres aquí ens vam enfilar dues vegades fins a trobar el camí bó.

S'ha de dir que pot ser una mica exagerat dir que hem fet tres cims. La cosa va així. El primer, gairebé sense nom, està a la carena a la que ens enfilem. L'han de fer si o si per continuar el camí. Els altres dos ja no. Arribats al coll de Ca la Llebra a la dreta tens un i a l'esquerra l'altre que puges i baixes. No ens va quedar clar quin era quin, ja que els mapes i la senyalització sobre el terreny no coincidien.

Vam trobar diferents punts de la pista molt enfangats pq havia plogut molt feia pocs dies. Les úniques persones amb les que ens vam creuar van ser un pare i una filla que intentaven refer una pista malmesa pels aiguats.

Castell de Miralles amb les cases encara ocupades

Carena
Cim de la Creu de Ferro
Cim del Grony de Miralles

Cim de l'Agulla Grossa
Ca la Llebra, ruines al coll entre el Grony de Miralles i l'Agulla Grossa

Últim tram de la pista
Arribant de nou a la font de Cal Gol.
Només queda l'última pujada

Circular Castell de Miralles

La carretera que puja al Castell de Miralles surt de la C-37, just davant del restaurant Ca l'Escolà, al terme de Sant Maria de Miralles. Si venim des de Barcelona hem d'anar per la A-2 fins a la sortida 550 (Igualada-Vilafranca-Manresa). Seguim per la NIIa fins a la rotonda on es creua amb la C-15 i la C-37. Agafem aquesta última, passempel polígon Industrial de Vilanova del Camí, per Santa Margarida de Montbui fins a la pujada al Castell.

Sortim del Castell en forta baixada cap a la Font de Can Gol. Al passar-la trobem una pista i anem cap a la dreta. Deixem enrera la cruïlla amb el GR-7 i seguim per la pista -Camí de Bellprat- mentre tenim prats a la dreta bosc a l'esquerra. Una 200 metres després d'una pronunciada curva a la dreta hem d'estar atens a un caminet que surt a l'esquerra. Està indicat però no es veu gaire. Ens enfilem fins arribar a la carena, girem a l'esquerra i l'anem seguint fins a la Creu de Ferro després de passar el Coll de Tresserras. Ja hem fet el primer cim. Seguim carenejant deixant petits turonets a banda i banda. Arribem a una pista i girem a l'esquerra fins a una altra pista. De nou a l'esquerra i en pujada arribem al collet de Ca la Llebre amb la casa abandonada del mateix nom..
Des d'aquest coll podeu fer L'Agulla Grossa (esquerra, 846 mts) i el Grony de Miralles (dreta, 866 mts). Hi ha divergència en els noms dels cims entre les indicacions i els mapes. Al track primer pugen al cim de l'esquerra.
De nou al coll seguim la pista fins a un nou collet on trobem una gran torre elèctrica, girem a l'esquerra per la pista i quant trobem el Torrent de la Creu de Françola en unes desenes de metres agafem un corriol per tallar la pista. Quan la trobem de nou, la seguim i arribarem a la font de Can Gol. Només ens queda pujar fins al castell on tenim el cotxe.

Temps total: 4:18'

Desnivell: entre el punt més alt i el més baix 281 mts però acumulat 648 mts. Un continu puja-baixa