A descobrir Granera
29 de maig de 2021: els 4 cap al Moianès

Desconeguda per a nosaltres, el Lluís va trobar aquesta ruta del Moianès per casualitat. El poble, petitíssim, està amagat, amagat. I Granera (Moianès) , a més del castell (ara tancat) i de l'excursió, té la gràcia d'un molt bon restaurant on vam acallar la set i la gana, Cal Campàs. Així, que per curves i curves, cap a Granera la Rut, la Marta, el Lluís i la Berta.

Santa Cecília, Granera
Granera, poble i Castell

Granera, camí equivocat
Noia, i noi, mirant el paisatge

Castell tancat
Marranos a tot arreu

La serp que fa por
Rocam que s'ha de salvar per arribar al Còdol de Castellar

Torre vigilància antiincendis -El Pedró-
Torre de Comunicacions -El Còdol de Castellar-

Cim del Còdol de Castellar
Pista cap a la carretera

Cova de les Tutes

Font de l'Avellaner
Esperant a dinar, a l'ombra, és clar

GRanera, cim, coves, font i pantà

El poble de Granera, al Moianès, està ben aïllat en un turonet. S'hi pot anar des de Castellterçol (C-59 i BV-1245) o bé per la ruta Sabadell-Castellar del Vallès-Sant Llorenç Savall i Granera. Tot té moltes curves però millor la primera opció.
Aparquem a l'entrada del poble en un espai reservat al costat de l'ermita de Sant Cecília.

El track que portem ens porta primer al costat de l'ajuntament i a l'era des de la que es tenen unes molt bones vistes de la part oriental del massís de Sant Llorenç del Munt i l'Obac -veiem tant la Mola com el Montcau, com els Emprius-.
Per un camí-passeig anem cap al nucli central del poble. Primer trobem el Mirador del Cucut amb l'estàtua d'una noia mirant el paisatge. Seguim i al passar davant del restaurant Can Campàs, reservem per dinar. Passat el restaurant girem a la dreta i tot seguit agafem el camí de l'esquerra, tocant a les cases.
Seguim amunt cap al castell (hi ha indicadors que diuen que és privat, tot i que passem pensant que és per als cotxes). A l'arribar a l'entrada de la casa mirem la paret i hi ha unes escales molt dretes de pedra que porten directes al castell.
La porta està tancada, així que ara no es pot visitar.

Baixem de nou fins a la pista per un camí -no per les escales- i seguim endavant. En un revolt pronunciat a la dreta -Collet del Llebre-, agafem el camí que, a l'esquerra puja molt fins al cim del Pedró, passant per una torre de vigia pels incendis.

Continuem carenejant cap al nord i a l'arribar a una pista girem a l'esquerra (a la dreta aniríem cap a la Roca de l'Àliga). Arribarem al Còdol del Castellar amb creu i vèrtex geodèsic, al costat d'una torre de comunicacions. Bones vistes. Seguim de nou cap al nord. Seguim cap al nord fins que la pista important gira a la dreta i anem baixant passant per la Finca de La Manyosa fins arribar a la carretera BV-1245 (la que hem agafat des de Castellterçol fins a Granera).

A la carretera travessem (cap a Castellterçol) el Torrent de la Riera, creuem la carretera i agafem un camí que surt a la nostra dreta. Anem pista amunt. Hem de trobar una fita gran a la dreta, el camí ens portarà a la cova de les Tutes (primer baixa i després puja).

Després de les coves el corriol puja fins a enllaçar de nou la pista d'abans. Aquesta fa una curva de 180 graus fins a les cases i el pantà de Marcet (per l'altra banda s'hi arriba des de la carretera). Seguim per la pista i travessem la riera de Marcet per un pont (palanca). Estem atents (track) als dos desviaments següents: la cova del Forat Negre (no vam anar-hi) i a la Font de l'Avellaner.

El que queda és seguir la pista. Primer fins a la masia La Riera (ara en venda) i després, en forta pujada i per les cases d'un barri de Granera, fins a l'ermita de Santa Cecília on tenim el cotxe.