D'Unha a Gessa
20 d'agost de 2021: pel barranc de Corihla

Últim dia de la nostra estada a la Vall d'Aran. Fem una petita ruta de 3,6 kms també treta de la informació del Conselh Generau d'Aran. Ho tenen ben estructurat i és de gran ajuda si no coneixes la zona. Des d'aquesta pàgina et pots baixar també el track, tot i que aquest camí no té pèrdua. Enllaça els dos pobles en una circular amb vistes a les valls del Parc Nacional de Sant Maurici i Aigüestortes i també al massís de la Maladeta i a l'Aneto.

El camí transcorre per un bosquet de roures, freixes, cirerers i avellaners, com a espècies més destacades i les zones de pastura properes als pobles.

Un bonic final per a 4 dies de vacances. Tornem a Barcelona després de dinar a Esterri d'Àneu al restaurant l'Esquella.

Unha amb el Poi d'Unha, on està la ferrada
Gessa, Arties i la vall cap al Montarto

Barranc de Corihla

Cascadeta al barranc
Gessa: casa amb forn
Gessa: torre circular

Gessa: plaça Major

Unha-Gessa-Unha

Excepte que vinguem de França, per arribar a la Vall d'Aran ho hem de fer pel túnel de Vielha o per pel Port de la Bonaigua. En aquesta ocasió hem d'arribar a Salardú (molt a prop de Baqueira) per la C-28. De Salardú anem a Unha prenent el camí de Bagerge i desviant-nos a l'esquerra. Hem de travessar el poble pel carrer Major per arribar a l'aparcament.

De l'aparcament d'Unha seguim les indicacions de la Ferrada de Poi d'Unha i deixem el camí de la ferrada a la dreta per seguir pujant. Els cultius i els arbres s'acaben i ja veiem a dalt uns indicadors. A la dreta amunt cap a l'ermita de Sant Martín (diu 50') i cap al Tuc d'Arenho (posa 2:30 hores). No l'agafem. El camí que seguim, el PR-112, d'entrada és planer, però després comença a baixar ràpidament fins arribar al barranc de Corilha. L'hem de seguir cap abaix fins arribar a Gessa.
Si no voleu visitar el poble, de seguida trobareu una indicació a l'esquerra per agafar el camí de tornada a Unha. Si el voleu veure, després haureu de pujar una mica per a seguir el camí que passa per camps cultivats i tancats pel bestiar.