Amb flors

Mirant el Grosser Priel
3 de març de 2024: passeig pla amb vistes d'alçada

L'alicient d'aquesta excursió que està molt a prop de les pistes d'esquí de Hinterstoder-Wurzeralm Bergbahnen AG (Alta Austria) són les bones vistes que ofereix. En total no arriba a 4 quilòmetres, sense pràcticament desnivell i per una pista en perfecte estat.
Durant tot el recorregut tenim al davant la majestuositat del Grosser Priel. Així, d'esquerra a dreta veiem: Ostrawitz (1.883 mts però que està més a prop), Spitmauer (2.446 mts) i després del coll i el Gosser Priel (2.515 mts) amb una pujada molt dreta que veiem a l'esquerra. Aquest últim es pot pujar també per l'altra banda de la muntanya, de fet la Rut la va pujar. Amb neu, tot i que no hi ha massa, estan espectaculars.

La ruta passa per un gran pla verd i al fons les muntanyes, estaries tot el dia fent fotos. La tornada la fem per dins del bosc i passem al costat del petit llac que ha format una resclosa. És artificial però molt maco i d'aigüies transparents.

Aquí sí que trobem molta gent, sobre tot famílies amb nens petits que fan un trosset encara més curt i només fins el llac.

Busquem un lloc tradicional per dinar i el trobem al poble de Ried im Traunkreis. És el Gasthaus Voralpenhof. Ens sorprèn la gran quantitat de plats que tenen amb pava. El del Lluís, arrebossat amb trossos d'ametlla, boníssim.

D'esquerra a dreta: Ostrawitz (1.883 mts però que està més a prop), Spitmauer (2.446 mts) i després del coll i el Gosser Priel (2.515 mts)

Vistes al Grosser Priel

Des de l'autopista A9, has de sortir per la número 36 (St. Pankdraz-Hinterstoder) i anar cap a Hinterstoder. Passes el poble i les instal·lacions de l'estació d'esquí i segueixes fins a l'aparcament de Schiederweiher.

Deixem el cotxe a l'aparcament de Schiederweiher (6€/dia). Son les 8:45 i encara està bastant buit. Travessem el pont que passa per sobre del riu Steyr (aigues supertransparents, però poca quantitat) i passem entremig de dues boniques cases. La pista segueix i deixem a l'esquerra el camí que va al llac Schiederweiher i pel que tornarem. Arribem a un gran pla on hi ha un restaurant. A la dreta tenim una gran muralla rocosa, sense neu pel nostre vessant. I al davant la panoràmica de les muntanyes que he descrit més amunt. Impressionant.

Passat el restaurant i quan la vall es va tancat per arribar a la base del Grosser Priel seguim la pista a l'esquerra per començar a fer la curva d'aquesta piruleta. Entremig del bosc arribarem al llac i seguint endavant a la pista per la que hem començat a caminar i a l'aparcament.

Ens ho prenem amb molta, molta calma. De fet, la major part del temps la passem fent fotos.