A l'estiu del 2005
El Pico, volcànic total
24 d'agost del 2005: 1.100 metres de desnivell a les Açores
Al Perafita
A la sortida següent, el Vallibierna

Va costar que la Marta vulgués pujar però després de veure els catxalots, la vam convèncer. I és que, el Pico de l'illa de Pico, el cim més alt de Portugal, tot i que tenir només 2.351 mts, el desnivell és important. De fet, el més gran que amb les nenes havíem fet fins ara. I a això s'ha d'afegir el tipus de terreny, tot volcànic on, i ho vam comprovar a la baixada, es bastant difícil caminar.

L'únic problema que vam tenir és que hi havia força boira i només vam poder veure l'ílla de Faial i una miqueta la de Sao Jorge. De Terceira i Graciosa, res de res.

Feia força fred al matí. El Pico ens tapava el sol, però així pujàvem millor.   Ni plovia ni amenaçava pluja però entre Pico i Faial sempre hi ha núvols.

La vista és fantàstica amb Faial al fons. Només cal anar seguint els pals blancs.   Hem acabat la pujada forta. Estem al borde del cràter amb el Piquinho al fons.

Impressionant cràter el del Pico. I dues muntanyenques sense por a res.

La Rut i la Berta al cim del Pico. Miren Madalena, la capital, i l'illa de Faial separada de Pico només per 4 quilòmetres.

La Marta inicia el descens. Comença amb una petita desgrimpadeta amb terreny trencat. Al cràter dinarem. Ens esperen encara més de 3 hores de camí.

El sol durarà poc, baixarem amb boira.   Hores que es faran llargues i pesades.   Terreny molt dur per caminar

Pico, 2.351 mts

Cal arribar fins a Cabeço das Cabras. Des de Madalena s'agafa la "Longitudinal" fins al desvio a l'aparcament.
Si veniu des de Lajes o Sao Roque cal agafar la "Transversal" i després la "Longitudinal" i més tard, el mateix desvio que abans.
Si veniu del SO (Sao Caetano, Sao Joan o Sao Mateus) cal pujar per una pista asfaltada que surt de Sao Mateu. Els pastors de les vaques la fan servir molt sovint. I només cal seguir els indicadors de PICO (no posa Cabeço das Cabras) per arribar a la sortida de l'excursió després de trobar-nos la carretera que ve de l'altra banda de l'illa.

Aparcament Cabeço das Cabras

ANADA:             3:30'
TORNADA:          3:35'
ATURADES:          1: 15'

Sortim de l'aparcament de Cabeço das Cabras per sender (tipus mitja pista) marcat. A l'inici trobareu uns pals-bastons que us ajudaran molt a pujar si no heu dut els vostres. A la tornada els deseu a lloc. Seguiu el camí que us portarà a la Furna. Des d'allà les "balises" blanques us acompanyaran tot el camí, encara que podeu pujar per on millor us vagi. A l'arribar a la base del cràter cal rodejar-lo anant cap a la dreta, cap a l'est per on el cràter es desdibuja. I seguint les fites de pedra inicieu la pujada final al Piquinho. Allà, dues fumaroles no deixen de treballar.