Rasos, la calma absoluta
12 de febrer de 2006: 1er cim amb raquetes
A la sortida anterior, esquí a Font Romeu
A la sortida següent, Campelles-Pla de Prats

Els Anton-Sales i els Gabarró-Solanas s'aixequen un diumenge que poden dormir i cap al Berguedà. Molt a prop d'on a la tardor van anar a buscar bolets amb la resta de la colla. Al refugi de Rasos de Peguera, que porten des del Centre Excursionista Montserrat, de Manresa, esmorzem i lloguem les raquetes. 4 per si no acaben d'anar bé. I cap a munt, cap a la base de l'estació d'esquí, ara tancada. Era pleníssima de cotxes i de gent. Amb gent gran, amb nens petits, a gaudir de la neu, de la molta neu que hi havia, sense preses, amb calma, sense els agobis de les pistes d'esquí.

Però el 12 de febrer el nostre objectiu no era el pànxing sino fer el primer cim de la colla amb raquetes. No es pot dir que sabessim gaire bé el camí però no hi havia pèrdua i vam anar fent xino-xano. Després dels primers 50 metres ja estàvem sols, nosaltres, la neu, els arbres i la muntanya. Què més volíem... I aquí ens teniu.

Refugi Rasos Quasi preparats
Posant raquetes
Miquel i Pilar
Lluís i Berta Marta i Cèlia Rut i Irene
Marta Rut Pilar Irene Cèlia Marta i Cèlia Tots al cim

El cim de Rasos de Peguera és un cim molt senzill que es pot atacar des de molts punts. De fet és una clariana dins del bosc. Només fa 2.150 mts. Es un bon cim d'iniciació, tant per anar amb neu com a la primavera o l'estiu amb nens petits o gent gran. Nosaltres vam fer un itinerari circular, sovint anant per fora dels camins, però amb la neu no hi havia problema.

La zona de Rasos de Peguera és on, l'any 1908 alguns socis del CEC van fer les primeres "baixadetes" amb esquís. Es considera el bressol de l'esquí a Catalunya encara que ara no funcioni l'estació. Està previst que es faci, d'aquí a dos anys alguna celebració.

Rasos de Peguera, el Pedró, 2.067 mts

D'allà on vingueu cal arribar a Berga. Allà agafem la carretera que està indicada com a Santuari de Queralt, Port del Compte i/o Rasos de Peguera. Hem de seguir les indicacions de Rasos de Peguera, abans queda la cruïlla per anar al Santuari. La carretera arriba fins a 1.836 mts, on estava en centre de serveis de l'estació d'esquí de Rasos de Peguera.

Rasos, estació

Turonet
Espera

Rasos de Peguera

Dinar

Rasos, estació

Com veureu en el mapa que podeu consultar, nosaltres no vam seguir gens ni les pistes ni el camí que marquen els planells. D'entrada, vam anar pel camí que porta al poble de Peguera però de seguida el vam deixar (feia molta volta) i ens vam endinsar al bosc. Vam sortir a un digem-li, coll, turonet, amb una bona vista. El cim del Rasos, el Pedró, ens quedava a la dreta i cap allà vam anar. Hi havien marques que venien més directes de l'estació cap al turonet. Primer un tros de bosc fins que el camí feia baixada cap a l'altre vessant de la muntanya. Aleshores vam girar a la dreta i directes cap a munt.
La baixada la vam fer pel dret però tirant cap al que eren les pistes de l'estació d'esquí. Vam sortir una mica més avall del coll que separa el Pedrò de dalt del d'abaix.