Amb raquetes a Ulldeter
25 de març de 2012: vistes fantàstiques amb neu nova

Exactament 1 any, dos mesos i 19 dies després que els Reis em portessin unes raquetes de neu, vaig estrenar-les. I tot, gràcies a l'Ignasi. Ell havia anat a alguna de les sortides del Circuit català de raquetes -sense massa neu, tot cal dir-ho- i aquesta de Vallter era l'última. Així que el Miquel, la Pilar, el Lluís i la Berta -jo- ens vam animar a acompanyar-lo. Val a dir que no van faltar a la cita ni la Montse ni la Maria, tot i que elles van anar a voltar per Camprodon.

Es va donar el cas que dos dies abans de la cursa -per dir-ho d'alguna manera- va nevar molt i que el paisatge estava espectacular. Es tracta d'una caminada no competitiva amb tot el camí marcat i membres de l'organització controlant tres punts de pas per evitar que ningú no es perdi. Vam tenir l'honor de fer la baixada amb el "cotxe escoba" i que la Berta (per aturar-se a fer una bonica foto del torrent nevat) va arribar l'última.

Després de treure'ns les raquetes, menjar una mica (l'organització prepara una mica de pica-pica) i participar en el sorteig de material de muntany divers, vam anar a dinar al camping Vall de Camprodon. Nosaltres duiem el nostre jalar i ens van deixar estar a la terrassa del restaurant demanant les begudes i el cafè. Ho vam passar realment bé. I d'aquí ja vam quedar per a la sortida de la Segona Pasqua, veurem si la podem fer.

Ignasi i Montse: gràcies a ells vam fer la sortida de raquetes

Ignasi i Lluís calçant-se les raquetes
La Berta, a punt
La Maria ens va fer el salt, de botigues

Lluís i Berta: primeres rampes pel Torrent
Lluís i Ignasi: el pendent afluixa

Pilar, Berta, Ignasi i Miquel, amb els Gra de Fajol i el coll de la Marrana

Petits problemes per a la Berta: la pujada cansa -1-, i la raqueta que se surt del peu -2-

Arribem al primer control: Portella de Mentet

El vent bufa fort però la visió del Canigó compensa de sobres

I tornen les rampes fortes, si baixes, has de tornar a pujar

Estem arribant a la mitat

Ara baixem de nou

Per tornar a recuperar alçada

2on punt de control, ja es veu que anem dels últims

Som uns 50 i el dia és espectacular

3er control, Lluís i Berta davant el pic de la Llosa

3r control: Pilar i Ignasi

Circ de Concròs. El cim més alt és el Roca Colom

Per fi, tot el nostre grup davant el circ de Concròs

La natura en estat pur -1-

La natura en estat pur -2-

Vallter, Mantet, vallter

Deixem els vehicles a l'aparcament d'abaix de l'estació d'esquí de Vallter 2000, molt a prop de l'Hostal Pastuira. Per arribar-hi heu de fer cap cap a Camprodon. D'aquí, per la GIV-5264 passant per Llanars i Setcases arribareu a Vallter 2000.
Per arribar a Camprodon, depèn d'on vingueu:
. De l'àrea de Barcelona pugeu per la C-17 (autovia) fins a Ripoll, aquí aneu cap a Sant Joan de les Abadeses i Camprodon: primer la carretera es diu C-26 i quan s'arriba a la rotonda del túnel de Capsacosta, es converteix en C-38.
. De l'àrea de Girona o de la costa heu d'agafar l'AP-7 i sortir per Girona Nord, agafar la C-66 cap a Banyoles i després cap a Olot (a Besalú es converteix en A-26). L'autovia s'acaba a Castellfollit de la Roca. Seguim i a l'arribar a Olot hem d'anar en direcció al túnel de Capsacosta per la C-26. Sortint del túnel hem d'anar cap a Camprodon per la C-38. La resta és igual.
. Si veniu de l'Alt Empordà, per arribar a Besalú heu d'anar per la C-260.

Aparcament -sortida-
----

TOTAL DISTÀNCIA:    9,5
TOTAL DESNIVELL:  500 mts

La caminada s'inicia a la curva que hi ha just després de l'aparcament inferior de l'estació d'esquí de Vallter 2000. Allà s'inicia un corriol que va seguint el Torrent de Mentet fins al coll o Portella de Mentet. A mida que ens acostem a l'estació, la neu va en augment, de tal manera que anem caminant literalment per sobre del torrent. Quan no hi ha neu hi ha un camí paral·lel una mica més aixecat.
Un cop arribats a la Portella de Mentet ens dirigim cap a l'est, als plans de Campmagre, amb vistes al Canigó per davant i al Pic de la Dona a la nostra esquena. El camí és un continu de pujades i baixades. Va per la banda francesa i tenim al sud el pic de Coma Ermada i el de la Llosa. A la tornada passarem ben a prop i alguns companys de camí fan aquests cims.
Ens acostem fins al circ de Concròs i amb el pic de Roca Colom i la tornada la fem per la Portella de Morens -el descens és molt vertical-. Sortim ja a mig camí entre l'estació i la Portella de Mentet. Només ens queda refer el camí fins a l'aparcament.