Puig de la Caritat
2 de gener de 2021: bones vistes i bona posta de sol per poc esforç

És a tocar de l'Estany, de fet, presideix el poble. Excursioneta apta per a totes les edats i que es pot fer tant per camins com per la pista que puja a dalt de tot del cim. Bon complement a un matí de visites o si no es tenen gaire ganes de caminar. Les vistes són molt bones, de Montserrat al Pirineu ja que les altres muntanyes estan molt lluny. Nosaltres vam pujar pel caminet i vam baixar per la pista. És quan vam trobar el collet de Sant Pere amb les restes de l'ermita que hi havia hagut.

Si us sembla poc, podeu completar aquesta excursioneta amb una altra més llarga, la del Puig Rodó.

L'Estany, a més, té com a atractiu el Monestir i els túnels que es van fer quan van assecar l'Estany.

Montserrat des del Puig de la Caritat
Els costeruts carrers de l'Estany

Restes de l'Ermita de Sant Pere al Collet de Sant Pere

Cingleres i Castell de Taradell

Opcions per arribar a l'Estany:
. si veniu de Barcelona ho podeu fer per la C-59, està uns 17 kms més amunt de Moià. També per la C-17 i l'Eix Transversal o C-25 (cap a Manresa), sortida 164 i la C-59 cap al sud.

. si veniu de l'àrea de Girona, de Manresa o de Lleida, agafeu l'Eix Transversal i sortiu també a la 164. Passeu per sota l'Eix i agafeu la C-59. En 7,5 km de curves arribareu a l'Estany.

Hi ha un aparcament al costat del Monestir.

Sortim de l'Estany per la part alta del poble en direcció al cementiri. Passem pel mas La Crossa i després la pista ens fa anar a l'esquerra (alguns tracks encara diuen d'anar rectes però està tallat. Uns centenars de metres més enllà trobarem un trencall que puja a ma dreta, l'hem de seguir fins a trobar la pista que ve de l'altre banda del Puig. Quan la trobem girem a ma esquerra i amunt.

La baixada la farem directament des del Puig de la Caritat per un caminet molt dret a la banda de l'Estany. Ens farà anar cap a la pista que passa pel Collet de Sant Pere i d'aquí al poble i fins a l'aparcament.