Puig Dòrria, a la segona
25 de setembre de 2010: cim, malgrat la ventada

Ho vam intentar al maig i ara hi vam tornar. Feia quasi tant vent com a la primavera però no era tant fred i per això vam aconseguir arribar al cim. A mig camí va començar a "nevar" unes boletes de gel blanques que van fer que les nenes -Rut, Marta i Cèlia- fessin mitja volta acompanyades per la Pilar. Es van dedicar a buscar bolets tot i que no hi havia gaires: pets de llop, una paloma i un rovelló corcat.

Val a dir que el paisatge era millor al maig, amb el Puigmal tot nevat i que, a més, vam tenir la mala sort que tot arribant al Pas dels Lladres va arribar la boira i d'allà al cim ja no es va veure res més. Mentre baixàvem l'ambient es va aclarir de nou. Aquí teniu unes quantes fotos de la sortida:

Al mateix coll ja fa fred

HI ha un punt en què el Pedra Picada i el Cubill es troben alineats amb Montserrat

Ignasi i Miquel mentre esperem al Lluís. La resta han girat cua.

Coll del Pas dels Lladres.
Al cim de darrera arriben els arrastres de l'estació d'esquí de Puigmal -Catalunya Nord-

Fa tant vent que ni plantem la càmera per fer la foto conjunta.

Així que hem de de fer dues per sortir els 4

Comencem a baixar. El Lluís agafa avantatge

La boira encara tapa tot el Puigmal

Va sortint el sol

El Puigmal ja se'ns mostra tal com és

I per acabar, estampa "bucòlico-pastoril": les vaques al sol

Puig Dòrria, 2.547 mts

El camí per arribar al Collet de les Barraques, on hem de deixar els cotxes, surt del poble de Planoles, a la collada de Toses, la N-260. És un camí rural molt ben asfaltat, no gaire ample però què voleu. Passa per uns boscos preciosos. Venint de Ribes de Freser el trencall està a l'entrada del poble, a la dreta, després de passar un alberg i un hostal rural i en el camí al camping. Si veniu de Puigcerdà, el desviament, a l'esquerra, està a la sortida de Planoles. El primer tram coincideix amb el GR-11. Després el GR va tallant i la carretera fa totes les curves per guanyar alçada.
Ell coll està a 1.895 mts tot i que en la indicació de carretera i en moltes ressenyes el situen a 2.000 mts. D'aquest coll també surt una pista que aniria a Núria per Fontalba.

Collet de Barraques
Mini cabana de pedra
Espera
Pas dels Lladres
Puig Dòrria
Collet de Barraques
TOTAL DISTÀNCIA: 9,750 kms, anada i tornada

Una mica abans del coll surt, encara a la zona asfaltada, surt una pista -tallada per una barrera-. L'agafem i uns 5 minuts més enllà l'haurem de deixar per desviar-nos per una pista a la dreta. 5 minuts més i ens trobarem en una cruílla-plaça. Hem de seguir la pista, cada cop més desdibuixada cap a l'esquerra. I aleshores amunt, sempre amunt. Més o menys en un quart d'hora deixarem el bosc i ja serem a la carena. El Puigmal ens donarà la benvinguda de nou.
Al voltant dels 2.300 mts d'alçada, passarem a l'altra banda de la tanca que, pel bestiar, separa els dos costats de la carena. El Puig Dòrria el tens a davant mateix, una mica escorat a l'esquerra. El camí va en diagonal cap al Pas dels Lladres (a l'altra banda és França) i una mica abans d'arribar-hi girem a l'esquerra i en pocs minuts arribem al cim.